تخم مرغ و خواص بی‌شمار آن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تخم مرغ به ‌دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A ، ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی ورزشکاران است.
خواص تخم مرغ

فواید تخم مرغ

از فواید بی‌شمار تخم مرغ می‌توان به جلوگیری از بیماری های قلبی و کمک به سلامت چشم اشاره کرد. واقعیت این است که خوراکی با این همه خواص سالم در رژیم غذایی امروزی بسیار کم پیدا می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا در مورد مهم‌ترین خواص تخم مرغ این سوپر غذای پرفایده صحبت خواهیم کرد.

سرشار از مواد مغذی

تخم‌ مرغ‌ در گروه مواد غذایی مغذی قرار می‌گیرد.  تخم مرغ خواص بی‌شماری دارد. درنتیجه غذای کاملی به‌حساب می‌آید و تقریبا مقدار کمی از همه‌ مواد مغذی مورد نیاز بدن را در خود دارد. تخم‌ مرغ‌های محلی یا غنی‌شده با امگا ۳ از خواص بیشتری برخوردار است. اسید چرب امگا ۳ و ویتامین A و E در این تخم مرغ‌ها بیشتر است.

تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما تأثیر منفی روی کلسترول خون ندارد.

این حقیقت که تخم مرغ کلسترول بالایی دارد صحت دارد. کبد روزانه مقدار زیادی کلسترول تولید می‌کند. وقتی مصرف کلسترول روزانه‌ شما بالا رود، کبد میزان تولیدش را کاهش می‌دهد تا مقدار کلسترول را در بدن به تعادل برساند. با وجود این، واکنش هر فرد نسبت به مصرف تخم مرغ می‌تواند متغیر باشد.

تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است، اما مصرف تخم مرغ برای اکثر مردم بی‌ضرر خواهد بود و تأثیری بر میزان کلسترول خون آن‌ها نخواهد داشت

فواید تخم مرغ

 تخم مرغ HDL (کلسترول خوب) را بالا می‌برد

مصرف مداوم تخم مرغ به بالا رفتن میزان کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند که در نتیجه ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

 تخم مرغ سرشار از کولین است

یکی دیگر از خواص تخم مرغ وجود ماده‌ای مغذی به‌نام کولین است که وجود آن در بدن بسیار حیاتی و لازم است. بسیاری از مردم به‌اندازه‌ کافی از این ماده‌ ارزشمند استفاده نمی‌کنند، اما تخم مرغ دارای مقدار بالایی کولین است.

 آنتی اکسیدان‌هایی که در تخم مرغ وجود دارد برای سلامت چشم مفید است.

آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین برای حفظ سلامت چشم‌ بسیار مفید است که به جلوگیری از ضعف ماهیچه‌های چشم و آب مروارید کمک می‌کند. با مصرف تخم مرغ می‌توان مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان‌ها را دریافت کرد.

تغذیه سالم

 تخم مرغ محلی یا غنی‌شده با امگا ۳ سطح تری گلیسرید را پایین می‌آورد

تخم‌مرغ‌های غنی‌شده با امگا ۳ یا نوع محلی آن دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف این‌گونه تخم مرغ ها راه مؤثری در کاهش سطح تری گلیسرید خون است.

پروتئینی کامل با مقدار لازم آمینواسیدها

مقدار بالای پروتئین حیوانی و اسیدهای آمینه‌ ضروری مورد‌نیاز بدن انسان از جمله‌ خواص تخم مرغ است.

 تخم مرغ خطر بروز سکته و بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد

در بررسی‌هایی که به تأثیر مصرف تخم مرغ و ریسک بروز بیماری‌های قلبی پرداخته‌اند، هیچ ارتباطی پیدا نشده است. با‌این‌حال، در برخی بررسی‌ها مشخص شده که مصرف تخم مرغ در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند.

مواد مغذی

 تخم مرغ خاصیت سیرکنندگی دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند

ایجاد حس سیری و کاهش مصرف کالری در طول روز از خواص تخم مرغ است. مصرف مدام تخم مرغ می‌تواند منجر به کاهش وزن نیز بشود.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…