دیزنی‌لند، سرزمین بازی پاریس

۰
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجموعه دیزنی‌لند شامل دو شهربازی، دهکده‌های کوچک و بزرگ، کارتون‌ها، فیلم‌های مختلف، یک فروشگاه، منطقه سرگرمی و اغذیه فروشی‌، هفت هتل دیزنی و البته هتل‌های مشهور دیگر است.
دیزنی لند

اگر تا به حال در سفرهای خارج از کشور خود، به بازدید از دیزنی‌لند ها فکر نکرده‌اید، بهتر است هرچه زود‌تر آن را در برنامه‌ی خود بگنجانید. در دیزنی‌لند پاریس با قلعه‌ی «زیبای خفته» و ترن هوایی «در جست‌و‌جوی نمو» روبه‌رو خواهید شد. می‌توانید در دنیای «رتتویلی» (پویانمایی موش سرآشپز) قدم بزنید. بازدید از دیزنی‌لند باید در سفر جداگانه‌ای صورت پذیرد اما سفری یک روزه یا بازدیدی شبانه از آن نیز کافی خواهد بود. دیزنی‌لند به فاصله‌ی یک ساعته خارج از پاریس قرار گرفته و با قطار می‌توان به آنجا رفت. اگر تصمیم دارید سفری به فرانسه داشته باشید، با مجله دلتا همراه باشید تا شما را برای بازدید از دیزنی‌لند آماده کنیم.

دیزنی لند

امکانات مجموعه دیزنی لند

این مجموعه عظیم شامل دو شهربازی و دهکده‌های کوچک و بزرگ کارتون‌ها و فیلم‌های مختلف، فروشگاه، منطقه سرگرمی و اغذیه فروشی‌ها و هفت هتل دیزنی و البته هتل‌های مشهور دیگر است. دیزنی‌لند پاریس که از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرد، پس از توکیو، دومین دیزنی‌لند خارج از ایالات متحده به حساب می‌آید. با بیش از ۱۵.۵ میلیون بازدید کننده در سال، محبوبیتی به اندازه‌ی موزه لوور و برج ایفل دارد. معماری بناها و حجم‌ها فانتزی و فضای سبزِ میان آنها ارگانیک است. فضاهای سبز از هندسه و الگوی خاصی پیروی نمی‌کنند. سعی شده که این محدوده‌ها شکل طبیعی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب پارک بیشتر حالت خیالی به خود می‌گیرد.

دیزنی لند سرزمین بازی

آبشارهای مصنوعی

ایجاد آبشارهای مصنوعی از جمله فضاسازی‌های خاص پارک است. کوه‌های صخره مانند و کشتی‌های اسرارآمیز که در دریاچه بین صخره‌ها و سنگ‌ها حرکت می‌کند از جمله بازی‌های مورد علاقه کودکان است. پل‌های چوبی معلق در میان قسمتهای مختلف دریاچه به ایجاد هیجان در پارک می‌افزاید. در کل، محوطه‌سازی بر پایه ایجاد فضاهای بکر و طبیعی است که با بناها ترکیب شده‌اند. در قسمت‌های محدودی از پارک، شمشادها و درختچه‌ها هرس شده‌ و به اشکال متفاوت درآمده‌اند. تنها در این گوشه‌ها است که مخاطب به یاد پارک‌های بومی فرانسه می‌افتد.

پارک تفریحی دیزنی لند

وسایل نقلیه مشابه دیزنی لند آمریکا

گرچه پیش از ورود ممکن است فکر کنید وسایل تفریحی که می بینید، تقلیدی از دیزنی‌لند آمریکا هستند، اما رفته رفته همه چیز متفاوت خواهد شد. دزدان دریایی کارائیب، درست مانند جزئی از همان زمان هستند. اگر کودک همراه خود دارید، آن‌ها را نیز آماده کنید. «قطار سیرک کیسی جونیور» (Casey Jr)، یک ترن هوایی بسیار هیجان انگیز است، نه یک قطار آرام و کسل‌کننده. زمانی که دارید به وعده‌های غذایی اصلی فکر می‌کنید، گزینه‌های محدودی پیش روی شماست. در پارک‌های استودیویی والت دیزنی، ممکن است رستوران‌ها بسته باشند. این کیوسک‌ها هستند که مافین، چیپس و بستنی می‌فروشند. بسیاری از بازدیدکنندگان محلی اغلب همراه خود ساندویچ و تنقلات می‌آورند.

 دیدنی های فرانسه دیزنی لند

تفاوت دیزنی‌ لند آمریکایی و فرانسوی

درست مانند دیزنی لند آمریکا، دو پارک جداگانه در این مجموعه قرار دارد: دیزنی‌لند اصلی و استودیوی «والت‌دیزنی» که شبیه به استودیوی‌ هالیوودی دیزنی در فلوریدا است. در دیزنی‌لند پاریس، وسایل سوارشدنی بیشتری نسبت به دیزنی‌لند آمریکا وجود دارد. صد البته که ترن‌های هوایی‌اش خیلی هیجان انگیزتر از بقیه هستند. مخصوصاً «کوهستان فضایی: ماموریت ۲» که قابلیت‌های بیشتری نیز دارد. شخصیت‌های «میت و گریت» که اغلب با عنوان گوفی و دوستان از آن‌ها یاد می‌شود، ممکن است همیشه نمایش نداشته باشند، اما حتی دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست. اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است حتی بتوانید با آن‌ها عکس بگیرید.

دیزنی‌لند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…