دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

لباس مجلسی کوتاه، بایدها و نبایدهای آن

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اساسا دامن کوتاه یا لباس شب کوتاه زنانه می‌تواند یکی از پرریسک‌ترین لباس‌ها برای رفتن به مهمانی باشد. به همین دلیل شاید بیشتر زنان ترجیح دهند، به ویژه در یک مهمانی رسمی، لباس مجلسی بلند یا لااقل با قد تا روی زانو را انتخاب کنند.
253 لباس مجلسی کوتاه، بایدها و نبایدهای آن

اما طراحی یک لباس مجلسی کوتاه پوشیده و کنترل کردن این که لباس چطور روی تن شما دیده می‌شود، به جزئیاتی بستگی دارد که اگر به آن‌ها دقت کنید، ریسک پوشیدن این لباس‌ها به کمترین حد می‌رسد و شما زیباتر دیده می‌شوید.

این که چطور این نوع لباس را انتخاب و با دیگر اکسسوری‌ها ست می‌کنید، می‌تواند زیبایی تیپ مجلسی شما را بیشتر کند. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

پوشش مناسب

۱. جوراب شلواری یا شلوار لگ زنانه را فراموش نکنید

یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی که ممکن است در مورد پوشیدن لباس مجلسی کوتاه پوشیده داشته باشید، دقیقا همین کوتاه بودن آن است. البته کوتاه بودن لباس راه حل ساده‌ای دارد. می‌توانید آن را با یک شلوار لگ زنانه یا جوراب شلواری شیشه‌ای یا تیره و مات ست کنید؛ این انتخاب بستگی به سلیقه و تیپ کلی لباس دارد.

انتخاب‌های بیشتری هم در مورد جوراب شلواری وجود دارد

  1. می‌توانید از جوراب شلواری طرح دار استفاده کنید.
  2. با انتخاب جوراب شلواری رنگی می‌توانید برای یک استایل روزمره بین پیراهن مجلسی و جوراب کنتراست رنگی ایجاد کنید.
  3. جوراب شلواری شما می‌تواند طرح توری یا فیش نت (fishnet) داشته باشد، اما در استفاده از این مدل‌ها محتاط باشید؛ این مدل جوراب شلواری به درد مراسم رسمی یا یک استایل مجلسی و شیک نمی‌خورد، بلکه طرحی کاملا روزمره است که برای موقعیت‌های رسمی و مجلسی مناسب نیست.
  4. برای روزهای سرد سال که می‌خواهید تیپ مجلسی را با یک پیراهن کوتاه ست کنید، جوراب شلواری‌های تو کرکی انتخاب‌های خوبی هستند.

لباس مناسب

۲. در انتخاب کفش مجلسی دقت کنید

فراموش نکنید در مورد تیپ مجلسی کفش‌ها می‌توانند استایل شما را بسازند یا آن را ویران کنند. کفش مجلسی زنانه می‌تواند پاشنه دار باشد یا نباشد؛ این بستگی به مناسبت و زمان مهمانی، استایل لباس و البته اندام شما دارد.

اگر کفش پاشنه بلند مجلسی را انتخاب می‌کنید، به این نکته توجه کنید که پاشنه‌ها باعث می‌شوند، پیراهن مجلسی کوتاه شما کوتاه‌تر هم دیده شود. پس ترکیب پاشنه و لباس مجلسی کوتاه به درد مهمانی روز نمی‌خورد و بیشتر مناسب مهمانی‌ها شب است.

۳. لباس مجلسی کوتاه را با بوت زنانه ترکیب کنید

بوت‌ها می‌توانند به پیراهن کوتاه شما تیپی کلاسیک بدهند، اما نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

  • از پوشیدن بوت زنانه‌ی بلند تا بالای زانو با یک پیراهن کوتاه مجلسی خودداری کنید.
  • نیم‌بوت تا بالای قوزک پا یا بوت زنانه‌ای که ارتفاع آن به نیمه‌های ساق پا می‌رسد، با ترکیب جوراب شلواری و پیراهن مجلسی کوتاه می‌تواند استایلی با نمک و کلاسیک به وجود آورد.

۴. کفش تخت انتخاب کنید

کفش تخت می‌تواند به راحتی با پیراهن مجلسی کوتاه ست شود. البته این بستگی به تیپ کلی لباس شما دارد. یک پیراهن مجلسی چین‌دار کوتاه می‌تواند با یک کتانی زنانه (چه ساق‌دار و چه بدون ساق) به خوبی ست شود.

لباس کوتاه

۵. هنگام انتخاب لباس مجلسی کوتاه، قد خود را در نظر بگیرید

پیراهن کوتاه می‌تواند معانی متعددی داشته باشد که به قد شما و تعریف شما از کلمه‌ی کوتاه بستگی دارد.

  • خانم‌های قد بلند بهتر است، به ویژه اگر می‌خواهند کفش پاشنه بلند بپوشند، مدل پیراهن مجلسی را طوری انتخاب کنند که قد آن لااقل تا روی زانوی آن‌ها باشد.
  • خانم‌هایی که قد کوتاه‌تری دارند می‌توانند لباس بسیار کوتاه‌تری بپوشند، چرا که یک پیراهن مجلسی کوتاه آن‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
  • برای داشتن یک لباس مجلسی کوتاه ولی پوشیده پیش از این که پیراهن یا دامن کوتاه خود را در یک مهمانی بپوشید، مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی شما را می‌پوشاند؛ به ویژه وقتی می‌نشینید و بلند می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “ست کردن کیف و کفش مجلسی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds