دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت روز اجاره آپارتمان ۶۰ متری در تهران

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در تابستان امسال اگرچه تب قیمتی در بازار اجاره‌بها بالا نیست، اما رکود ناشی از شیوع کرونا سبب شده همین درجه نسبتا پایین تب نیز برای شماری از مستاجران قابل تحمل نباشد.
آپارتمان 60 متر مربع در تهران
نگاهی به بازار اجاره آپارتمان ۶۰ متر مربع در تهران نشان می‌دهد که بازار رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی امسال نیز مانند سال گذشته رونق بیشتری نسبت به سایر بخش‌های بازار اجاره دارد.

به گزارش مجله دلتا ضریب بالای رشد اجاره‌بها در ۲ تابستان متوالی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ موجب شد بسیاری از مستاجران که توانایی پرداخت اجاره‌بهای پیشنهادی جدید موجران را نداشتند، نسبت به جابه‌جایی در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی اقدام کنند. آنها طی این جابه‌جایی یکی از ۲ انتخاب پیش روی خود یعنی سکونت در یک واحد کوچک‌تر از خانه اجاه ای قبلی یا سکونت در یک واحد به لحاظ متراژ مشابه خانه قبلی اما در یک محله ارزان‌تر را انتخاب کردند و به این ترتیب توانستند از عهده هزینه‌های اجاره‌بهای سکونت در شهر تهران در سال‌های پرتلاطم بازار اجاره بر آیند.

مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها سبب شده برخی از موجران در حالی که پیش‌تر قصد افزایش اجاره‌بها به میزان کمتری داشتند، اکنون به این سقف که در تهران ۲۵ درصد اعلام شده اصرار کنند و از مستاجر بخواهند با توجه به مجوز دولت، نهایت افزایش اجاره‌بهای ممکن را پذیرا باشد یا نسبت به تخلیه و جابه‌جایی اقدام کند. البته این رویه در میان همه موجران وجود ندارد و همچنان گزارش‌هایی از عدم افزایش اجاره‌بها یا افزایش حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ اجاره به ویژه در محله‌های مصرفی وجود دارد.

با این وجود امسال هم مثل سال گذشته به ۲ علت، یکی توانایی محدود پرداخت اجاره‌بها توسط مستاجر و دیگری پرتعداد بودن آگهی واحدهای اجاره ای نقلی در بازار مسکن در مقایسه با دیگر گروه‌های متراژی در برخی از محله‌های مصرفی همچون مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ بازار رهن و اجاره آپارتمان‌های نقلی نسبتا گرم‌تر از گروه‌های متراژی دیگر است.

واقعیت دیگری نیز در این خصوص وجود دارد و آن قیمت‌های پیشنهادی منصفانه‌تر واحدهای نقلی در مقایسه با واحدهای میان و بزرگ‌متراژ است. به نظر می‌رسد موجران با علم به قدرت خرید متقاضیان اجاره این املاک، قیمت‌های پیشنهادی خود را اعلام کرده‌اند که در نتیجه دوره انتظار آنها برای انعقاد قرارداد اجاره کاهش یافته است.

در جدول زیر جدیدترین قیمت اجاره آپارتمان ۶۰ متر مربع در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره آپارتمان

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام اجاره نیامده به فروش رفـت!” را مطالعه کنید.

 

یک نظر

  1. فتحی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds