پتاس تنها آبشار نمکی جهان در ایران

۳
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار نمکی پتاس تنها آبشار نمکی در جهان و واقع در ایران است که بین خور و بیابانک واقع شده. ارتفاع این آبشار ۲۵ متر و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است.
آبشار نمک پتاس

 

آبشار نمکی پتاس یکی از جاذبه های طبیعی زیبای ایران است که شاید آنچنان که باید تا به حال معرفی نشده است. ارتفاع این آبشار ۲۵ متر و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این آبشار نمکی زیبا با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار نمکی پتاس

جالب است بدانید که این آبشار را به عنوان اولین آبشار نمکی جهان می شناسند و در نوع خودش جاذبه ای منحصر به فرد محسوب می شود. البته عوامل بیرونی و انسانی بسیاری باعث شده که جذابیت های این آبشار بیشتر و بیشتر شود. بهترین زمان برای سفر به این آبشار فصل پاییز و زمستان است. البته باید بدانید که اگر قصد دارید در ایام نوروز برای دیدن این جاذبه بروید، با آب و هوای معتدل تری از هر زمان دیگر در سال روبرو خواهید شد.

آبشار نمکی پتاس ایرانگردی

کمی بیشتر درباره دهکده گردشگری پتاس بدانید

اطراف این آبشار، یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک قرار گرفته که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر می کنند را فراهم می آورد. در این دهکده بسیاری از چیزهایی که می بینید سفید و درخشان است. از سوئیت ها گرفته تا طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، که یادآور درخشانی از نمک است.

ساعات بازدید

زمان بازدید از آبشار پتاس هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب است.

جاذبه های اطراف آبشار

در سفر به آبشار نمکی پتاس می توانید از جاذبه های دیگری هم بازدید نمایید. این دیدنی ها عبارتند از:

دریاچه نمک خور

دریاچه ایست با شمایل هندسی نامنظم که گاهی حتی اضلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر هم می رسند. اگر اهل عکاسی هستید و از دیدن غروب آفتاب هم لذت می برید، به این دریاچه که تنها در فاصله ۱۲ دقیقه ای آبشار پتاس قرار گرفته بروید و از دیدن یکی از زیباترین جلوه های زیبای طبیعت لذت ببرید.

آبشار نمکی پتاس

روستای عروسان

روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان های روستاهای ناحیه خور و بیابانک است. که علاوه بر مردم مهربان و مهمان نوازش، چشمه ی آب گرمی در فاصله ی ۱۸ کیلومتری خود دارد که طرفداران ویژه و منحصر به فرد خودش را داراست.

کویر مصر

معروف ترین جاذبه ای که در نزدیکی آبشار نمکی  قرار گرفته، کویر مصر است که در فصل زمستان، مقصد گردشگری بسیاری از مسافرانی ست که قصد گردشگری متفاوت در مناطق گرم و بیابانی دارند. این کویر از چندین بخش چون: نیزار، دریاچه ی نمک سلکون، تنگه ی رودخانه ی نم و تخت عروس تشکیل شده است. از بهترین تفریحاتی که در این کویر می توانید انجام دهید شترسواری و آفرودسواری است.

آبشار نمکی پتاس

روستای گرمه

روستایی سنتی با انبوهی از نخلستان ها، بهترین توصیفی ست که می توانیم از روستای گرمه داشته باشیم. در این روستا ارگ ۲۷۰۰ ساله ای وجود دارد که ارزش باستانی دارد و بازدید از آن، انگیزه سفر خیلی از جاذبه گردان تاریخی به این منطقه است.

راه های دسترسی به آبشار نمکی

برای رفتن به این روستا، بهترین راه، سفر به اصفهان و شروع مسیر از این استان است. از آن جا که این آبشار در نزدیکی مجتمع معدنی پتاس قرار گرفته، می توانید با استفاده از اتوبوس و یا ماشین شخصی به ۴۰ کیلومتری خور و بیابانک بروید و به آبشار پتاس برسید.

آبشار نمکی پتاس

 

۳ دیدگاه

  1. دو دف

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    ❤️❤️❤️

    دو دف

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

      سپاس از شما کاربر گرامی و عزیز

      پاسخ

  2. روزبهانی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۳۶ ب٫ظ

    عروس کویر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…