متقاضیان خرید آپارتمان؛ از قیمت‌های پیشنهادی استقبال نکردند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

متقاضیان خرید آپارتمان ؛ از قیمت‌های پیشنهادی استقبال نکردند! بررسی ها نشان می‎دهد آپارتمان‎های عرضه شده در بنگاه‌های ملکی شهر تهران نشان می­‎دهد: قیمت‎های پیشنهادی آپارتمانها در مناطق مختلف شهر تهران به هم نزدیک‎تر شده و خریداران آپارتمان از خرید انها عقب نشینی کرده‎اند.

خرید آپارتمان

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ در سال‌‎های گذشته به‌ طور معمول میان قیمت پیشنهادی مناطق مختلف شهر تهران با‌ توجه به ویژگی‌های منطقه همچون دوری یا نزدیکی به مرکز شهر، مرغوب بودن محله، میزان بهره مندی از سرانه‌‎های خدماتی مختلف، دسترسی به بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر و…تفاوتی هر چند اندک میان قیمت هر متر آپارتمان در محلات مختلف شهر وجود داشت. افزون بر این؛ برابر عرف قیمت‌گذاری آپارتمان‌های مسکونی، قیمت آپارتمان کوچک متراژ در هر مترمربع بیش از آپارتمان‌های بزرگ متراژ تعیین می‌شد، اما هم اکنون به گفته مشاوران املاک، فروشندگان و سازندگان با توجه به تغییر اوضاع بازار و انتظارات تورمی، قیمت‌های خود را بدون توجه به این دو موضوع پیشنهاد می‌کنند. این امر سبب شده تا از یکسو سطح قیمت پیشنهادی املاک در مناطق مختلف به یکدیگر نزدیک شده و از سوی دیگر قیمت هرمتر مربع آپارتمان‌های بزرگ متراژ به آپارتمان‌های کوچک متراژ نزدیک شود.

به‌ طور مثال هم اکنون، میان قیمت پیشنهادی در محله حکیمیه واقع در شرقی‌ترین نقطه پایتخت با تهرانپارس تفاوت زیادی وجود ندارد؛ یا آنکه میان قیمت پیشنهادی در منطقه آیت‌الله کاشانی در غرب تهران با قیمت پیشنهادی در محدوده بنی‌هاشم در شرق تهران نیز چندان تفاوتی دیده نمی‌شود.

درهفته گذشته، آپارتمانی ۵۶ متری با عمربنای ۴ ساله، واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی مترمربعی ۱۲‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همین‌ طور آپارتمانی ۷۰ متری نوساز واقع در محله بنی‌هاشم نیز مترمربعی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش عرضه شده است. البته به گفته مشاوران املاک منطقه؛ قیمت هر دو آپارتمان بالاتر از نرخ میانگین منطقه و آپارتمان‌های مشابه محدوده ارائه شده است. مشاوران املاک معتقدند این نوع قیمت‌گذاری منجر به عقب‌نشینی بخش زیادی از خریداران آپارتمان  شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…