غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا

۰
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از خارق العاده ترین غارهای دنیا غار مرمر شیلی است، شیلی، کشوری پر از جاذبه های طبیعی زیبا و وحشی که گردشگران را مشتاقانه به سمت خود می کشاند.
غار مرمر شیلی

معرفی غار

یکی از خارق العاده ترین غارهای دنیا در کشور شیلی قرار دارد، کشوری پر از جاذبه های طبیعی زیبا و وحشی که گردشگران را مشتاقانه به سمت خود می کشاند. شیلی کشور رشته کوه های حیرت انگیز، دریاچه های بلورین و فیروزه ای، جنگل های سرسبز و مجسمه های عظیم موآی است. گفته می شود بیش از ۸۸۷ مجسمه عظیم موآی سر از سنگ و خاکسترهای آتشفشانی متراکم بیرون آورده اند. در شیلی طبیعت بکر و شگفت انگیز دیگری هم وجود دارد که انتظارتان را می کشد. غار مرمر شیلی، جزیره ماگاندا، جزیره پنگوئن ها، شهر رنگی والپارایزو و حیات وحش جالب مثل پودو کوچکترین گوزن جهان، گیاهانی مثل گل زنگوله ای، کویر آتاکاما از دیگر دیدنی های این منطقه است.
پیشنهاد میکنیم به این کشور شگفت انگیز سفر کنید و حتما از غار مرمر شیلی دیدن کنید، که بی شک جزو یکی از زیباترین مناظر طبیعی که در عمرتان دیده اید، خواهد بود.

2 24 غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا

چگونه به غار مرمر شیلی برویم؟

برای دیدن از این منظره چشمگیر جهان که در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین قرار دارد میتوانید:
ابتدا با اتوبوس (حدود ۴ساعت و نیم راه ) یا مینی بوس از سمت چیلی چیکو (حدود۳ساعت ونیم راه) به پرتوترنکیلو بروید، که شهری کوچک در قسمت شیلایی لاگوگران کارا است.
از آنجا قایقی اجاره کنید و به سمت غار فوق العاده زیبای مرمر شیلی حرکت کنید؛ (البته اگه میخواهید به صورت تک نفری به سمت این غار زیبا سفر کنید، کمی کار دشوار است چرا که احتمالا با دیگر همسفرانی همراه میشوید که مانند شما، دلشان می خواهد زودتر به غار مرمر شیلی برسند و از دیدن این غار زیبا، لذت ببرند. البته میتوانید با قایق‌ کایاک از اپراتورهای مختلف تور بگیرید که هزینه بیشتری دارد اما برای طرفداران این قایق دلپذیرتر است.

3 25 غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا

غار مرمر شیلی چرا شگفت انگیز است؟

این غار رویایی آبی از دیواره هایی با سنگ مرمر که به دلیل انعکاس نور به رنگ‌های سبز و آبی یا همان رنگ اقیانوسی دیده می شود، ساخته شده است. همچنین این انعکاس نور موجب شفاف تر شدن داخل غار میشود. جالب است بدانید که با تغییر رنگ آسمان رنگ دیواره های غار هم کمی تغییر می کند. برای همین پیشنهاد میکنیم بازدید از غار مرمر شیلی را اول صبح بگذارید. زمانی که نور مناسبی به صخره ها می خورند، این صخره ها دیدنی تر می شوند. همچنین اگر مایل به سپری کردن شب در آنجا هستید، اقامتگاه های متفاوتی در ریو ترانکیلو آماده پذیرایی از شما هستند.
به یقین این غار بسیار ارزش دیدن دارد و رنگارنگ و متنوع بودنش که طبیعتی به خودی خود چنین اثر هنری ای خلق کرده است، هم حس لذت بخشی منتقل میکند و هم قدرت لایتناهی خداوند را به نمایش می گذارد.

6 28 غار مرمر شیلی ، شگفت انگیزترین و عمیق ترین غار دنیا

ویژگی های غار مرمر شیلی

عمق این غار ۵۸۶ متر است که یکی از عمیق‌ترین غارهای دنیا است و وسعت آن ۱۸۵۰ کیلومتر است که در دریاچه Lego General Carrera قرار دارد.   البته متاسفانه در نزدیکی غارهای ماربل پروژه سدسازی‌ای در حال انجام است، که باعث شده است در برخی از زمان‌ها غار پر از آب بشود و گردشگران از آن غار زیبا و خاص نتوانند بازدید کنند، در خصوص اجرای این پروژه فعالان محیط زیست هم نگران غرق شدن کامل این غارها هستند. امید است که این اتفاق پیش نیاید تا بتوانیم در آینده‌ی دور هم این منظره زیبا را داشته باشیم و از آن تماشای آن لذت ببریم.غار مرمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…