دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

دام سوداگران برای خرید آپارتمان‌های زیر قیمت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد در تیرماه امسال معاملاتی از جنس سوداگرانه در محله‌های مصرفی به ویژه در محدوده غربی تهران (منطقه پنج) انجام شده است.
فروش فوری آپارتمان

بازار معاملات مسکن همچنان با حضور تقاضای سوداگرانه روبه‌رو است و با وجود رکود معاملاتی نسبت به زمان اوج رونق، این گروه از متقاضیان ملک در حال جست‌وجو برای یافتن مالکانی هستند که قصد فروش فوری آپارتمان خود را دارند.

به گزارش مجله دلتا مقصود سوداگران از حضور در بازار مسکن فعلی این است که فروشنده‌های مستاصل که به دلیل انجام معامله ثانویه از جنس تبدیل به احسن یا سرمایه‌گذاری در بازار دیگری یا به هر علتی به جز این، ناگزیر به فروش فوری آپارتمان خود هستند، یافته و آپارتمان آنها را به بهای نقد اما زیر قیمت خریداری کنند.

اگرچه قیمت‌های بازار مسکن این روزها بالاتر از سطح انتظار خریداران بوده و در قله است، اما باز هم سوداگران امید به افزایش التهاب قیمتی در بازار مسکن ماه‌های آتی دارند و در شرایطی که به دلیل رکود، تقاضای مصرفی مسکن به‌شدت کاهش یافته، فرصت را برای جست و جوی بازار و خرید آپارتمان‌های زیر قیمت از افراد مستاصل مناسب دیده‌اند.

در این بین فروشنده‌ها باید آگاهی کافی از سطح قیمت معقول و متناسب با شرایط ملک خود داشته باشند تا از معامله با سوداگران زیان نبینند. هم‌اکنون با وجود قیمت‌های تند آگهی‌های فروش آپارتمان‌های زیر ۱۰ سال ساخت، در گروه آپارتمان‌های ۱۰ سال ساخت به بالا تعداد آپارتمان‌های قیمت‌مناسب و آپارتمان‌های فروش فوری در نسبت با کل آگهی‌ها کم نیست و این یعنی فروشند‌ه‌هایی از طبقه مصرفی در بازار حضور دارند که باید مراقب معاملات سوداگرانه باشند.

برخی از سوداگران حتی در همین شرایط رکودی به محض خرید آپارتمان و در حالی که هنوز نقل و انتقال سند به‌طور کامل انجام نشده، معامله دیگری را رقم می‌زنند و ملک را به فرد متقاضی دیگری می‌فروشند. هر چند این رفتار در دوره رکود کمتر رواج دارد، اما تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد در تیرماه معاملاتی از این جنس در محله‌های مصرفی به ویژه در محدوده غربی تهران (منطقه پنج) انجام شده است.

در جدول قیمت روز خانه در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت-مسکن-در-مناطق-مختلف-تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت مسکن باز هم رکورد زد!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds