آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه های گردشگری زیادی در جهان وجود دارد در این مطلب قصد داریم به آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا  بپردازیم و با هم سفری مجازی به آنها داشته باشیم.
عجایب دنیا

جاذبه های گردشگری زیادی در جهان وجود دارد در این مطلب قصد داریم به آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا  بپردازیم و با هم سفری مجازی به آنها داشته باشیم. چشم صحرا در آفریقا، سنگ های بزرگ موئه راکی، رودخانه کانو درکلمبیا، آبشار خون در قطب جنوب، سنگ های متحرک درد کالیفرنیا. همراه مجله دلتا  ۵ جاذبه عجیب جهان را بشناسیم.

۱. چشم صحرا در موریتانی آفریقا

چشم صحرا، مانند یک چشم خاکستری و آبی رنگ، از نمای بالا دیده می شود.این جاذبه در یک بیابان بی آب و علف، در صحرای موریتانی به وجود آمده است. یک گودال بزرگ که مساحتی حدود ۴۰ متر دارد و حتی از فضا هم قابل رویت است. این جاذبه را  از فضا نیز می توان تماشا کرد. چشم صحرا در نتیجه فرسایش لایه به لایه خاک در طی چند صد سال، به وجود آمده است.

عجایب جهان

۲. سنگ های گرد و بزرگ موئه راکی در نیوزیلند

در منطقه موئه راکی سنگ های گرد و بزرگی هستند که گاهی قطرشان به دو متر هم می رسد. این سنگ ها طی فشاری که روی رسوبات زیر زمینی وارد شده است، در طی ۵۰ میلیون سال ساخته شده اند و با فرسایش خاک سر از خاک بیرون آورده اند.

999 آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا

۳. رودخانه کانو کریستاله در کلمبیا

ترکیب رنگ صورتی، سبز، زرد و آبی در این رودخانه زیبا که در کلمبیا قرار گرفته است، به شدت دیدنی است. رنگین کمانی که در این رودخانه به وجود آمده در نتیجه گیاهی به نام “ماکارینا کلاویگرا” است که در زیر آب، شکوفه های رنگی تولید می کند.  رودخانه کانو کریستاله یکی از عجیب ترین دیدنی های جهان است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

9998 آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا

۴. آبشار خون در قطب جنوب

از دیگر جاذبه های گردشگری جهان در بین برف ها و یخچال های بزرگ، چیزی شبیه خون جاری شده است. تا مدت ها این تصاویر، ذهن دانشمندان را درگیر کرده بود. تا این که مشخص شد، این تصاویر قرمز رنگ را جلبک هایی به وجود می آورند که در این ناحیه زندگی می کنند. مقدار رنگ قرمز موجود در این رودخانه تحت تاثیر چگالی بالای آهن در این منطقه نیز است.

9995 آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا

۵. سنگ های متحرک رکتراک پلایا در دره مرگ کالیفرنیا

با این که حرکت سنگ ها را هیچ کسی تاکنون به چشم ندیده است اما اثر راه رفتن آن ها بر روی خاک کاملا مشخص است. هنوز هم برای دانشمندان جای سوال است که چگونه سنگ های دره مرگ، که برخی از آن ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند، به راحتی جابجا می شوند؟ برخی گمان می کنند که سنگ ها در طول شب، دچار یخ زدگی می شوند و روی زمین های شیب دار با وزش باد، حرکت می کنند. با این حال، دلیل حرکت این سنگ ها هنوز هم مشخص نیست.

9996 آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا

پیشنهاد مطالعه: برای مشاهده ی عجایب طبیعی جهان ساحل شیشه ای کالیفرنیا را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…