مدت زمان سربازی در سال ٩٩

۲
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامی آقایان بالای ۱۸ سال موظف هستند که به خدمت سربازی اعزام شده و مراحل لازم را انجام داده و کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. در صورت وجود شرایطی خاص که موجب معافیت آنها می‌شود. باید طی مراحلی و با دارا بودن شرایط خاص خود کارت معافیت از خدمت خود را دریافت نمایند.
مدت زمان سربازی

یکی از مسائلی که همواره ذهن مشمولین خدمت سربازی را قبل از اعزام به خدمت مشغول می‌کند، مدت زمان خدمت آنها است. زمان ماندن در خدمت برای هر فرد و در هر منطقه و شرایط مختلف متفاوت منظور می‌شود. مدت زمان سربازی هر ساله با توجه به مصوبات مجلس دچار تغییراتی می‌گردد.

در ادامه این مطلب قصد داریم از مدت زمان سربازی در سال ۹۹ طبق قوانین جدید آگاهی یابیم. با بخش حقوقی مجله دلتا همراه باشید.

معافیت سربازی

مدت زمان سربازی در سال ۹۹ چقدر است؟

مطابق جدیدترین اخبار نظام وظیفه، مدت خدمت سربازی در سال ۹۹ به شرح زیر است:

  • مدت خدمت سربازی برای دستگاه های دولتی: ۲۴ ماه امریه
  •  مدت خدمت سربازی برای نیروهای مسلح مناطق عادی: ۲۱ ماه
  • مدت خدمت سربازی برای مناطق محروم: ۱۹ ماه
  • مدت خدمت سربازی برای مناطق امنیتی درگیر: ۱۸ ماه

نکته قابل توجه برای مشمولین خدمت سربازی این است که احتمال تغییر در قانون مدت خدمت سربازی در سال ۹۹ وجود دارد. همچنین با توجه به این نکته که تعداد سربازان در نیروهای مسلح کافی نیست، ستاد کل نیروهای مسلح همچنان در حال بررسی احتمال افزایش یا کاهش مدت خدمت سربازی است.

شرایط استفاده از کسری خدمت در سال ۹۹

در سال ۹۹ مشمولین خدمت سربازی همچنان می‌توانند از کسری خدمت تحت عنوان فرزندان ایثارگر استفاده کنند. و اگر در سال ۹۶ نسبت به ثبت نام برای دریافت معافیت یا کسری خدمت ایثارگری اقدام نموده‌اند دیگر نیازی به مراجعه به نیروهای مسلح نخواهند داشت.

سرباز

مدت زمان خدمت در دوره آموزشی

مدت زمان دوره آموزشی خدمت سربازی ۸ هفته و همچنین بر اساس مدرک تحصیلی هر کدام از مشمولین و ارگانی که در آن مشغول به خدمت است این زمان متغیر است.

به طور مثال، مدت زمان دوره آموزشی در نیروی انتظامی دو ماه است و این زمان برای افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا تغییر می‌کند و کوتاه‌تر می‌شود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۱:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…