رابطه نامشروع از طریق پیامک؛ اثبات و مجازات

۲
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از جرایم مطرح در مراجع قضایی جرم رابطه نامشروع است. جرم رابطه نامشروع بر طبق قانون مجازات اسلامی زمانی به وقوع می‌پیوندد که هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا شوند به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد.
اثبات رابطه نامشروع از طریق پیامک

این جرم از نوع جرایم غیر قابل گذشت است و در صورتی که شاکی گذشت کند، رسیدگی به پرونده متوقف نخواهد شد. هر فرد می تواند از رابطه نامشروع شکایت کند به عنوان مثال نیروی انتظامی یا همسر یا هر فرد دیگری می‌تواند در صورت مشاهده و یا داشتن مدارک و دلایل کافی از این جرم در مراجع قضایی شکایت کند. دلایل برای اثبات رابطه نامشروع باید کافی باشد در غیر این صورت ممکن است جرم افترا تلقی شود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی اثبات نامشروع از طریق پیامک و اثبات رابطه نامشروع از طریق پیامک می‌پردازیم. با بخش حقوقی مجله دلتا همراه باشید.

خیانت

رابطه نامشروع از طریق پیامک

رابطه نامشروع از طریق پیامک و صرفا از این طریق امکانپذیر و قابل مجازات است. بسیاری از افراد از طریق پیامک و یا حتی بدون اینکه یکدیگر را دیده باشند از این طریق ارتباط دارند اما اینکه چه پیامکی بین زن و مرد نامحرم نامشروع تلقی می‌شود بستگی به متن پیامک و نظر قاضی پرونده دارد.
آنچه که مسلم است داشتن رابطه از طریق پیامک با زن شوهر دار و یا مرد زن دار نامشروع تلقی می‌شود و همسر یکی از طرف ها می‌تواند در صورت یقین به وجود این رابطه، از طریق دادگاه، درخواست پرینت پیامک را بخواهد.

چگونگی اثبات رابطه نامشروع پیامکی

اثبات کردن رابطه نامشروع از طریق پرینت پیامک مخابراتی امکانپذیر است و پرینت آن با دستور قاضی به سهولت انجام می‌شود. اینکه آیا با پیامک رابطه نامشروع قابل اثبات است یا خیر، در صورتی اثر دارد که قاضی به وجود رابطه نامشروع پی ببرد و منجر به اثبات جرم شود. در این جرایم علم قاضی و نظر وی در اثبات این جرم بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای شکایت از جرم رابطه نامشروع فرد شاکی می‌تواند به دادسرا مراجعه کند.

شایان ذکر است که مجازات جرم رابطه نامشروع، تا ۹۹ ضربه شلاق خواهد بود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…