دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت مسکن باز هم رکورد زد!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش بازار مسکن تهران در تیرماه امسال را اعلام کرد.
قیمت مسکن در تیر ماه

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت مسکن در تیر ماه را به ازای هر متر مربع ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مجله دلتا میانگین قیمت مسکن در تیر ماه به ازای هر متر مربع ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که در مقایسه با ماه گذشته رشد ۱۰ درصدی و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته (تیرماه ۹۸) رشد ۵۴.۱ درصد داشته است.

در این ماه، گران‌قیمت‌ترین قیمت مسکن در تهران به منطقه یک با میانگین قیمت هر مترمربع ۴۵ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص داشته است. این در حالی است که ماه گذشته میانگین هر متر مسکن در این منطقه ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده بود.

منطقه سه نیز در تیرماه امسال با میانگین هر متر ۳۸ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان معادل ۵ میلیون تومان در مقایسه با ماه گذشته رشد قیمت داشته است.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت، منطقه ۱۸ با میانگین هر متر مربع ۹ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و پس از آن منطقه ۲۰ با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

همچنین در این ماه، بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با هزار و ۹۳۸ مورد و پس از آن مناطق ۴ و ۲ به ترتیب هزار و ۱۱۹ و هزار و ۷۹ معامله مسکن قرار داشته است. کمترین تعداد معاملات مسکن را منطقه ۱۹ با ۷۳ مورد از آن خود کرده و در عین حال میانگین قیمت در این منطقه (۱۹) ۱۱ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان برآورد شده است.

ارزش ریالی معاملات مسکن در تیرماه امسال نیز ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که این شاخص در تیرماه سال گذشته ۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعیین شده که رشد ۳۵۸ درصدی ارزش معاملات در تیرماه رقم خورده است. ضمن اینکه در ۴ ماه ابتدایی امسال ۶۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کل معاملات مسکن برآورد شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds