جوش صورت، درمان با روغن‌های گیاهی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آکنه هنگامی اتفاق می‌افتد که غدد چربی، فولیکول‌های مو را در پوست به دام می‌اندازد که ممکن است منجر به التهاب، جوش‌های سر سیاه، جوش‌های سر سفید و برآمدگی‌های کوچکی شود که می‌توانند نواحی برآمده حساس، دردناک و قرمز پوست را تشکیل می دهند.
درمان جوش صورت

استفاده از روغن گیاهی برای درمان جوش صورت و رفع آکنه بسیار محبوب بوده و اغلب موثرتر از توصیه‌های دارویی برای درمان جوش صورت و همچنین درمان آکنه است. اگر برای رفع آکنه به دنبال روش‌های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با معرفی ۸ روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با مجله دلتا همراه باشید.

روغن رزماری

رزمارینیک اسید موجود در روغن رزماری برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر به دنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه‌ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی روی آکنه بمالید.

روغن رزماری

روغن دانه سرو

این روغن، ترکیبات متفاوت آنتی اکسیدان و ضد التهاب فراوانی داشته و تحقیقات نشان می‌دهد که روغن دانه سرو برای درمان آکنه بسیار مناسب است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای موثر در درمان جوش و رفع آکنه است! این روغن یکی از صادرات‌های کشور استرالیا و حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان‌ها در جهان بوده و احتمالاً به عنوان مشهورترین روغن ضد جوش شناخته می‌شود. با ویژگی‌های آنتی باکتریال، ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب، حتی استفاده از چند قطره (رقیق) آن روی پوست، تاثیری شگفت انگیز از خود به جای خواهد گذاشت.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی، ضدعفونی کننده و آنتی باکتری بوده و با درمان عفونت‌ها، پوست را بهبود می‌بخشد. هنگامی که سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می‌دهد، لایه برداری و رفع انسداد منافذ پوست بسیار آسان تر است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای افزایش سرعت بهبود پوست بسیار شناخته شده است؛ به خصوص پوستی که به دلیل خشکی، پوسته پوسته شده . این نواحی پوست بیشتر مستعد آکنه است، اما استفاده مداوم از روغن اسطوخودوس به مدت یک تا دو هفته، بسیاری از این برآمدگی‌ها و التهاب‌ها را از بین می‌برد.

روغن گیاهی

روغن بهار نارنج

ترکیبات فعال موجود در روغن بهار نارنج ، تولید چربی غدد چربی را تنظیم کرده و حتی بر تعدیل هورمون‌ها در بدن اثر دارد و آن را به راه حلی ایده آل برای درمان آکنه مزمن تبدیل می کند.

روغن میوه رز

روغن میوه رز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده و به کاهش تورم و قرمزی آکنه و هم چنین زخم‌های ایجاد شده توسط آن کمک می‌کند و در نهایت پوست را بهتر نشان می‌دهد.

روغن مریم گلی

روغن مریم گلی، ذاتا آنتی باکتری است می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. پس آغشته کردن پنبه به دو یا سه قطره از آن و استفاده روی آکنه‌ها، تاثیری شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. هنگامی که منافذ بسته می‌شوند، به محلی مناسب برای انباشته شدن باکتری‌ها و در نتیجه التهاب پوست تبدیل می‌شوند و روغن مریم گلی از این اتفاق جلوگیری می کند.

چگونه از این روغن ها برای رفع آکنه استفاده کنیم؟

با اینکه هر کدام از این روغن ها با یکدیگر متفاوت است، اما قواعدی کلی برای استفاده از آن ها وجود دارد.

  • برای شروع، ابتدا صورت را با آب گرم شسته و آن را خشک کنید.
  • پیش از استفاده از این روغن‌ها، تا حد امکان، چربی و رطوبت را از پوست صورت بزدایید.
  • برای نواحی خاص، دو تا سه قطره از روغن را به انگشت زده و به آرامی روی التهاب‌ها بمالید.
  • می‌توانید این روغن‌ها را با روغن‌های گیاهی یا ماسک‌های صورت نیز مخلوط کنید.

رفع جوش صورت

 

عوارض جانبی استفاده از روغن های گیاهی برای رفع آکنه

با وجود فواید زیاد این روغن ها برای رفع آکنه، عوارضی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ مانند حساسیت و ناسازگاری با دیگر داروها.

حساسیت

اگر به گیاهی که روغن گیاهی از آن گرفته شده است حساسیت دارید، انتظار می‌رود که التهاب موضعی مانند جوش، ورم و قرمزی بیشتری پدید آید.

ناسازگاری با داروها

اگر برای درمان آکنه یا به دلیل دیگری، دارو مصرف می‌کنید، پیش از استفاده از این روغن‌های گیاهی روی پوست صورت، با پزشکتان مشورت کنید. این روغن‌ها، به خصوص برای درمان آکنه به ندرت استفاده می‌شوند؛ اگر این روغن ها را می خورید، خطر ناسازگاری با داروها بیشتر خواهد بود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۳۹۹ در ۵:۳۷ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…