نکات استفاده از اتوی مو و بابلیس

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سال‌هاست که از وسایل برقی بسیاری نظیر اتو مو و بابلیس، برای حالت دادن به مو استفاده می شود و در اکثر خانه‌ها، این وسایل به چشم می‌خورند. پس بهتر است چگونگی استفاده بهتر از این وسایل را برای آسیب کمتر و ماندگاری بیشتر، بشناسیم.
اتوی مو و بابلیس

اتوی مو و بابلیس ، از جمله وسایل برقی محبوب در بسیاری از کشورهای دنیا هستند که در آرایشگاه‌ها و در خانه، افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.از آن‌جا که برخی افراد به دلیل نوع موها و یا علاقمندی، مایل به استفاده مکرر از این دستگاه‌ها هستند، بهتر است نکات لازم در این خصوص را بدانید تا کمتر دچار آسیب شوید و ماندگاری آن را بیشتر و بهتر کنید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

فر کننده مو

نکات لازم مهم :
۱ – قبل از اتو کشیدن، حتما موها را با سشوار خشک کنید.
۲ – بعد از خشک کردن، از براق کننده‌‌های مو در لابه لای موها استفاده کنید.
۳ – اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، برای اتو کشیدن، لایه‌های باریک و نازکی از مو را بردارید.
برای موهای فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌‌ها استفاده کنید و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره‌‌ها، آن هم به مقدار خیلی کم استفاده کنید (استفاده از واکس و کرم زیاد بعد از اتو برای موهای فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می ‌سازد.)
۴ – برای موهای صاف که فقط کمی موج دارند، حتما قبل از اتو، موادی مانند واکس یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موهایتان بمالید تا پوششی بین مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، زیرا این موها نسبت به موهای فر شکننده‌تر و ضعیف ‌ترند.
۵ – برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن لایه های نازکی از مو، مقدار کمی واکس را کف دست‌‌ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه ‌های ضخیم‌ تر مو، آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف شوند.
۶ – اتو کشیدن مو از ریشه، به آن آسیب جدی رسانده و باعث ریزش خواهد شد. پس با فاصله از ریشه اتو کنید.
۷ – استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است فقط در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.
۸ – موهای رنگ و مش شده و‌ هایلایت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌‌کنند و به راحتی در اثر گرما، موها از وسط می‌شکنند و می‌‌ریزند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “فر کردن مو با اتو مو” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…