روستای شفت، بهشت گیلان

۱
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای شفت در گیلان، یکی از زیباترین چشم اندازها را در این استان دارد، اطراف آن را جنگل و کوه از یک سو و شالیزارهای برنج و باغ های چای از سوی دیگر فرا گرفته است.
روستای شفت

روستای شفت (گیلان) ناحیه‌ای کوهستانی و تاقدیس مانند است که در شرق رشته کوه‌های تالش جای دارد. این روستا جلگه‌ای سرسبز و درختانی انبوه را در دل خود جای داده است. در ادامه با سفر یکروزه به روستای شفت در گیلان، با مجله دلتا همراه ما باشید.

این بهشت رویایی، روستایی‌ترین شهرستان استان گیلان است. اطرافش را روستاها، جنگل و کوه از یک طرف و شالیزارهای برنج و باغ های چای از سوی دیگر فرا گرفته است.

گردشگری ایران روستای شفت

روستاهای شفت

از روستاهای اطراف شفت می‌توان به دوبخشر، گیلده، کمسار، سیاهمزگی، شالما، سفیدمزگی، بیالوا، چماچا، کاظم آباد، صیقلان، بداب، درودخان، چناررودخان، طالقان، چوبر، ویسرود، جیرده و پده اشاره کرد.

جاذبه های توریستی روستای شفت

آبشار دودوزن

برای دسترسی به آبشار دودوزن باید از روستای شفت به روستای شالما، سفید نرگس، بازارچه علیسرا و سیاه نرگس بگذریم. در مسیر رودخانه زیبایی را می بینیم که از آبشار زیبای دودوزن خرم سرچشمه می گیرد و یکی از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود. یک آب تنی بی نظیر همراه با دوستان در منطقه آبشار دودوزن لذت سفر شما را دوچندان می کند. رفتن به نزدیکی دیواره آبشار گرچه کمی خطرناک است اما لذت خاص خود را دارد. همچنین می توانید در حوضچه ای که پایین آبشار تشکیل شده شیرجه بزنید و لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنید.

آبشارهای ایران

روستای خرم خرم کش

خَرَم وخَرَم کَش از روستاهای بسیار زیبا و جذاب شهرستان شفت است. این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاه مزکی (پنیرهای آن معروف است) قرار دارد. این روستا دارای پوشش جنگلی انبوه، چشمه های آب، رودخانه و هوایی خنک در بهار و تابستان است.

امکانات روستاها

چند رستوران محلی، قهوه خانه، فروشگاه مواد غذایی، میوه و محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل در این منطقه وجود دارد.

گردشگری ایران

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مناطق دیدنی و گردشگری گیلان جاهای دیدنی گیلان ؛ تالاب استیل را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۲ ب٫ظ

    برای اجاره خانه روستایی در گیلان و اطراف اون به نظرم وب سایت اتاقک مناسب باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…