فیلیپین، آمیزه‌ای از جاذبه های طبیعی رنگارنگ

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فیلیپین کشوری جزیره‌ای است که در اقیانوس آرام غربی واقع شده و به خاطر داشتن 7000 جزیره استوایی، یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی را به خود اختصاص داده است.
جاذبه های گردشگری فیلیپین

فیلیپین بهشتی استوایی در آب‌های اقیانوس آرام است که از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است. در جزایر فیلیپین مردمان محلی و بسیاری از قبایل بومی زندگی می‌کنند. فیلیپین از سواحل بی‌شمار و شگفتی‌های طبیعی اعجاب‌آور گرفته تا محوطه‌های تاریخی جالب‌توجه و تجارب بی‌همتا، سرشار از تفریحات و دیدنی‌های مهیج فراوان است. جاذبه های گردشگری فیلیپین را در بخش گردشگری مجله دلتا بیشتر بشناسید.

آتشفشان مایون

آتشفشان مایون جاذبه های گردشگری فیلیپین

آتشفشان مایون بیشتر از ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در استان آلبای (Albay) در جزیره‌ لوزون (Luzon) واقع شده است. این آتشفشان به خاطر ظاهر کاملا متقارن مخروطی شکل خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحات بسیاری مثل اردو زدن، کوهنوردی، کوه‌پیمایی، تماشای پرندگان و عکاسی در نزدیکی مایون لذت ببرند. ویرانه‌های کاگساوا (Cagsawa) نقطه‌ای خوش‌منظره است که زیبایی و عظمت این آتشفشان را به نمایش می‌گذارد و بیننده را به تحسین وا می‌دارد.

شالیزارهای پلکانی باتاد

شالیزارهای پلکانی باتاد جاذبه های گردشگری فیلیپین

تماشای شالیزارهای پلکانی باتاد (Batad) در بانائو به هنگام غروب خورشید یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ها خواهد بود. تماشای این جاذبه‌ بی‌همتا برای همه، به‌ویژه عکاسان منظره توصیه می‌شود که علاقه‌مند به گرفتن عکس‌های تحسین‌برانگیز و ماندگار از کشتزارهای فیلیپین هستند.

جزیره بوراکای

جزیره بوراکای جاذبه های گردشگری فیلیپین

تعداد سواحل بکر و زیبا در فیلیپین اندک نیست اما اگر به دنبال ساحلی پرجنب‌وجوش هستید، سری به ساحل سفید بوراکای (Boracay) بزنید. بوراکای پرازدحام‌ترین ساحل جزیره است، بااین‌حال فرصت‌های بی‌شماری برای قایق‌سواری و ورزش‌های آبی دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از تفریحات محبوب در ساحل سفید، غواصی است. اگر می‌خواهید فعالیت کم‌تحرک‌تری داشته باشید، می‌توانید سوار قایق موزی یا قایق‌هایی با کف شیشه‌ای شوید و از تماشای زیبایی‌های زیرآب لذت ببرید. تورهای قایق‌سواری به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهند تا به تماشای غروب دل‌نشین خورشید بنشینند و در غارهای آتشفشانی و خلیج‌های دوردست در تالاب‌های فیروزه‌ای‌رنگ به کاوش بپردازند.

جزیره بوهول

جزیره بوهول جاذبه های گردشگری فیلیپین

شگفتی‌های زمین‌شناسی در جزیره‌ بوهول یا بهل (Bohol) پدیده‌ طبیعی منحصربه‌فردی به شمار می‌روند که به تپه‌های شکلاتی مشهور است. مسیری سهل‌العبور شما را بر فراز محوطه‌ای با دورنمایی وسیع می‌رساند و بهترین چشم‌انداز را در پیش چشمانتان نمایان می‌سازد. تماشای گله‌ای رنگارنگ زیبایی که در اطراف این مسیر روییده‌اند و منحصر به این منطقه است را فراموش نکنید.

دهکده دونسول

دهکده دونسول  جاذبه های گردشگری فیلیپین

دهکده‌ ماهیگیری آرام و زیبایی به نام دونسول (Donsol) با سواحلی بکر و دست‌نخورده، آبشارهایی چشمگیر، غارهایی کشف نشده در استان سورسوگون (Sorsogon) قرار گرفته است. این دهکده از بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین برای دیدن وال کوسه‌ها است. این موجودات غول‌پیکر اقیانوس را می‌توان در بین ماه نوامبر تا ژوئن رویت کرد اما تعداد آن‌ها در بین ماه فوریه تا مِی به اوج خود می‌رسد.

شهر پورتو گالرا

شهر پورتو گالرا جاذبه های گردشگری فیلیپین

شهر ساحلی افسونگر پورتو گالرا درست در جنوب مانیل قرار گرفته است. این شهر به سبب داشتن سواحل زیبا، نقاط عالی غواصی و تنوع گسترده‌ گونه‌های دریایی بسیار پرطرفدار است. محبوب‌ترین سواحل این شهر ساحل سفید و ساحل سابانگ محسوب می‌شوند که مراکز خرید، رستوران، تفریحات شبانه و هتل‌های بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

یکی دیگر از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر بندر طبیعی خلیج موله (Muelle Bay) با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بارهای فراوان است. بازدیدکنندگان می‌توانند به غواصی و دیدن بهترین صخره‌های مرجانی آسیا، کشتی‌های شکسته و صدها گونه‌ی ماهی بپردازند.

کشتی‌های شکسته

کشتی های شکسته 

کشتی‌های غرق‌شده در جزیره‌ سانگات (Sangat) در کرون (Coron) بهترین مکان برای غواصی در جهان محسوب می‌شوند. این کشتی‌های شکسته در اعماق متفاوتی از اقیانوس قرار دارند که برای غواصان آب‌های عمیق و کم‌عمق مناسب هستند. کشتی‌های شکسته که بسیاری از آن‌ها از جنگ جهانی دوم بر جای مانده‌اند، به زیستگاه گونه‌های متنوعی از ماهی‌ها تبدیل شده‌اند. آب‌های شفاف دیدن کشتی‌های شکسته و حیات‌وحش زیر آب را آسان ساخته است.

آبسنگ توباتا

آبسنگ توباتا

آبسنگ یا صخره‌ دریایی توباتا (Tubbataha) در دریای سولو (Sulu) قرار دارد. این آبسنگ یک منطقه‌ حفاظت‌شده‌ دریایی به نام پارک ملی دریایی توباتا است. توباتا از دو جزیره‌ مرجانی شمالی و جنوبی تشکیل یافته که توسط کانالی به عمق ۸ کیلومتر از یکدیگر جدا شده است.

این منطقه به خاطر دیوارهای مرجانی که دارد به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین نقاط برای غواصی شناخته می‌شود زیرا برخی از صخره‌های مرجانی در نقاط کم‌عمق به‌یک‌باره به آب‌های عمیق راه پیدا می‌کنند. تورهای غواصی می‌توانند زمانی که اقیانوس آرام‌تر است، یعنی از ماه آوریل تا ماه ژوئن، از پارک دریایی توباتا دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استرالیا ”استرالیا؛ سرزمین تضادهای شگفت‌انگیز” را مطالعه کنید.

جزیره هوپینگ

جزیره هوپینگ 

چنانچه هنوز تصمیم نگرفته‌اید که چه‌کاری انجام دهید یا کدام مناطق دیدنی فیلیپین را ببینید، تور جزیره‌ هوپینگ (hopping) آمیزه‌ای از تفریحات و فعالیت‌های گوناگون را پیش روی شما قرار می‌دهد. شما هنوز باید از بسیاری از انتخاب‌های خود چشم‌پوشی کنید، اما تور سازمان‌یافته‌ جزیره‌ هوپینگ این امکان را به شما خواهد داد تا مجموعه‌ای از جاذبه‌های تمامی جزایر فیلیپین را ببینید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با گردشگری ماجراجویانه “ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…