دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

نرخ مالیات بر خانه‌های خالی ۱۰ برابر می‌شود!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس آخرین تغییرات طرح مالیات بر خانه‌های خالی مقرر شد نرخ مالیات به میزان ۱۰ برابر نرخ مالیات در قانون سال ۹۴ افزایش یابد.
طرح مالیات بر خانه‌های خالی

سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آخرین تغییرات جزییات طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اثر بخش نبودن نرخ مالیاتی قانون قبلی از طرف نمایندگان انبوه سازان مسکن و سازمان امور مالیاتی بسته‌ای مطرح و مقرر شد که کمیسیون، نرخ مالیات را به میزان ۱۰ برابر نرخ مالیات در قانون سال ۹۴ افزایش دهد.

به گزارش مجله دلتا نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه حالت ایده‌آل قیمت‌گذاری این است که میانگین معاملات هر شهر یا محله به جای ارزش‌های اعلامی سازمان مالیاتی در نظر گرفته شود، گفت: فعلاً سامانه‌ای که پایگاه داده کلان که از طریق قوانین رسمی کشور نیز بیان شده باشد وجود ندارد البته هم‌اکنون سامانه‌هایی وجود دارند که اعداد و رقم‌هایی در این باره داشته باشند اما اینکه سامانه‌ای به حدی رسمی باشد که بعدها در صورت تخلف برای مراجع قضایی کشور مستند باشد وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شاخص خالی بودن یک منزل چیست، گفت: در اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی معیار خالی بودن یک واحد این است که در هر سال شمسی مجموعاً ۶ ماه بدون سکنه باشد که شناسایی آن به سامانه املاک و اسکان سپرده شده است.

مالیات در زمان خرید و فروش اخذ می‌شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به نحوه اخذ این مالیات، اظهار داشت: محل اخذ مالیات، زمان خرید و فروش مسکن است بنابراین خریداران مسکن باید در زمان نقل و انتقال از لحاظ تسویه مالیاتی فروشنده، خیالشان راحت باشد سازمان مالیاتی نیز مکلف شده است در هر زمانی که استعلامی از این سازمان درباره خرید و فروش صورت می‌گیرد اگر کسی بدهی دارد این مالیات را لحاظ کند.

وی با اشاره به شبهه‌ای که درباره خطر فروش کد ملی مطرح می‌شود، گفت: طبق مصوبه کمیسیون خانوارها غیر از محل اقامت خودشان می‌توانند مالک خانه دیگری نیز باشند اما نمی‌توانند مستأجر جایگاهی غیر از محل اقامت خودشان باشند پدیده خرید و فروش کد ملی نیز زمانی روی می‌دهد که امکان اجاره به عنوان یک راه فرار فراهم باشد بنابراین با مصوبه اخیر این موضوع به حداقل می‌رسد چرا که هیچ کسی به دلیل فرار از مالیات حاضر نیست سند مالکیت منزل خودش را به نام شخص دیگری بزند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خبر خوش برای مستاجران؛ نرخ اجاره کاهش می‌یابد!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    در حد حرفه عملا انجام نمی شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds