معجزه نوشیدن آبلیمو ناشتا

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر روز صبح از فواید نوشیدن آب لیمو لذت ببرید! لیمو‌ دارای مزایای سلامتی فراوانی است که قرن‌هاست شناخته شده است.
نوشیدن آبلیمو ناشتا

لیمو ترش فواید سلامتی فراوانی از جمله خواص آنتی باکتریایی، ضدویروسی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. آب لیمو همچنین به عنوان کمک کننده در کاهش وزن مفید است، زیرا سبب بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش می‌شود و کبد را نیز پاکسازی می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا درباره خواص نوشیدن آبلیمو ناشتا صحبت خواهیم کرد.

چگونه این نوشیدنی (آب ولرم و لیمو ترش) را آماده کنم؟

برای این دستور العمل باید از آب گرم استفاده کنید. آب نباید جوش و یا سرد باشد، زیرا بدن شما برای پردازش آن مدت زیادی را صرف خواهد کرد و برای پردازش آب سرد به گرم به انرژی بیشتری نیاز دارد. همیشه در صورت امکان از لیمو‌های تازه یا ارگانیک استفاده کنید و هرگز آب لیمو آماده استفاده نکنید. ۱/۲ لیمو را در یک لیوان بچکانید و اول صبح آن را با معده خالی بنوشید.

خواص آبلیمو

به هضم آسان کمک می‌کند

آب لیمو به از بین بردن مواد زائد و سموم بدن کمک می‌کند. با توجه به ترکیب اتمی که دارد بسیار شبیه به بزاق (saliva) و اسید کرونیک گوارشی است، سبب تولید صفرا در کبد می‌شود، اسیدی که برای هضم لازم است. لیمو همچنین سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به دفع سموم از دستگاه گوارش کمک می‌کند.

مزیت نوشیدن آب لیمو به تسکین علائم سوء هاضمه مانند رفلاکس اسید، آروغ زدن و نفخ شکم کمک می‌کند. انجمن سرطان آمریکا، نوشیدن آب لیمو و آب ولرم را به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌کند تا در تحریک حرکات روده موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو سرشار از ویتامین C است که برای مقابله با سرماخوردگی عالی است. علاوه بر این، سرشار از پتاسیم است که باعث تحریک مغز و سیستم عصبی می‌شود. پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون کمک می‌کند. اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو‌ یافت می‌شود دارای آثار ضد التهابی و برای آسم و سایر علائم تنفسی بسیار مفید است.آب لیمو همچنین جذب آهن را در بدن بهبود می‌بخشد.

پاکسازی پوست

پوست را پاکسازی می‌کند

ویتامین C و همچنین سایر آنتی اکسیدان‌ها به کاهش چین و چروک و لکه‌های تیره و مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. ویتامین C برای پوست‌های سالم و درخشان بسیار حیاتی است، زیرا طبیعت قلیایی آن باعث از بین رفتن برخی از باکتری‌های شناخته شده برای ایجاد آکنه می‌شود.

در حقیقت، لیمو را می‌توان به طور مستقیم روی جای زخم استفاده کرد. از آنجا که آب لیمو باعث دفع سموم از خون می‌شود، می‌توانید پوست خود را از نقص ظاهری و خارجی پاک نگه دارید. ویتامین C موجود در لیمو‌ پوست را از درون بدن جوان می‌کند.

روند بهبودی را تقویت می‌کند

 ویتامین C که در لیمو‌ یافت می‌شود فرآیند بهبودی را تسریع می‌بخشد. به همین ترتیب، این ماده مغذی اساسی در حفظ سلامت استخوان، بافت‌های پیوند یا همبند و سلامت غضروف مفید است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است. به طور کلی، ویتامین C یک ماده مغذی اساسی در حفظ سلامتی و درمان فشار‌ها و جراحات است.

نفس را تازه می‌کند

جدا از تازه کردن نفس، لیموترش‌ در تسکین دندان درد و ورم لثه نیز مفید است. به یاد داشته باشید که اسید سیتریک می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، به همین دلیل بهتر است قبل از نوشیدن آب لیمو مسواک بزنید یا کمی صبر کنید و بعد از نوشیدن آن مسواک بزنید. همچنین، می‌توانید پس از نوشیدن آب لیمو، آب تصفیه شده را غرغره کنید.

پاکسازی پوست

به کاهش وزن کمک می‌کند

لیموترش سرشار از فیبر پکتین است که تا حدودی اشتها را سرکوب می‌کند. مطالعات نشان داده است افرادی که رژیم قلیایی را دنبال می‌کنند، سریع‌تر وزن خود را کاهش می‌دهند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۴:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…