عروس تنگه‌های ایران، بهشتی در دل فارس

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رِغِز نام یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایران و تنگه‌ای نزدیک داراب در استان فارس است که تعداد زیادی آبشار و حوضچه دارد.
تنگه رغز داراب

تنگه‌ رغز که در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری شمال غربی داراب قرار دارد، به‌عنوان عروس تنگه‌های ایران می‌شناسند. واژه‌ رِغِز به‌معنی راه بکر و لغزنده است. جالب است بدانید در تنگه‌ رغز یا آن‌گونه که محلی‌ها می‌گویند، تنگه رودخیز، ۶۴ آبشار و حوضچه‌ طبیعی جاری است. این تنگه حدود چهار کیلومتر درازا دارد که از دره‌ رغز آغاز شده و به دره‌ جنوب می‌رسد. با مجله دلتا سفری کوتاه به تنگه رغز داراب داشته باشید.

آبشارهای معروف تنگه رغز کدامند؟

آبشار وداع یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که ۴۶ متر بلندا دارد. حوضچه‌‌ زیر این آبشار ۱۰ متر است. برای فرود از این آبشار و چند آبشار دیگر به طناب مخصوص کوهنوردی نیاز دارید. آبشار ۶۵ متری آذرخش، آبشار نگین با بلندای ۱۶ متر، آبشار کبوتر با بلندی ۲۵ متر، آبشار بوم‌رنگ با بلندی ۷ متر، آبشار مسعود، فتح، حوضچه، حکمت و آبشار جام تعدادی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه به شمار می‌روند.

چرا باید به دیدن تنگه رغز برویم؟

یک سفر ماجراجویانه‌ تکرارنشدنی که پر است از شیرجه، دره‌نوردی، سنگ‌نوردی، شنا و هیجان، پیشنهادی است که نباید رد کرد. سفر به تنگه رغز هم ورزش است و هم تفریح. برای بازدید از این جاذبه‌ طبیعی، می‌توانید همراه تور و در کنار راهنما سفر کنید. گزینه‌ بعدی این است که درصورت داشتن تخصص و تجهیزات کامل همراه با راهنمای باتجربه به سفر بروید.

در میانه‌ تنگه رغز که بایستید و سرتان را بالا بگیرید، دور تا دورتان دیواره‌های بلند دره را می‌بینید که به آسمان ختم می‌شوند. کنارتان صدای شرشر آب در جریان است. ماهی‌های درشت در حوضچه‌ها شنا می‌کنند و آب در زلال‌ترین حالت ممکن است.

تنگه رغز 2۱ 1 عروس تنگه‌های ایران، بهشتی در دل فارس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی، مطلب “قارچ های سنگی، پدیده طبیعی و خوشمزه بلغارستان!” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ب٫ظ

    چقدر عالیه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۲۳ ق٫ظ

  7. روزبهانی

    ۳ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…