لاغری با میوه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لاغری مسئله‌ قابل بحثی است که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده است. برخی میوه‌ها وجود دارند که ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کنند.
جلوگیری از چاقی

برخلاف آن‌چه که عموم تصور می‌کنند میوه‌ها به دلیل قندی که دارند نباید زیاد از حد مصرف شوند زیرا باعث چاقی می‌شود. اما برخی میوه‌ها وجود دارند که به دلیل آنتوسیانین موجود در آن‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند. در این مطلب از مجله دلتا میوه‌هایی را که مصرف آن‌ها به طور روزانه، منجر به جلوگیری از چاقی می‌شود معرفی می‌کنیم.

سیب‌

سیب سرشار از فلاونوئید‌ها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید، چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می‌شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذا‌هایی را می‌کنید که خاصیت چندانی ندارند.

توت فرنگی

توت فرنگی همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می‌شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می‌کنیم، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آن‌ها وجود دارد، اما میوه‌هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک، توت فرنگی و بلوبری بهترین میوه‌ برای کاهش وزن است ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه‌ها دارند.

اضافه وزن

زغال اخته

سرشار از آنتوسیانین‌ها و پلیمر‌های فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می‌رساند. هنوز مشخص نیست چرا فلاونوئید‌ها باعث کاهش وزن می‌شود، اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

گلابی

این میوه نیز دوز سالمی از پلیمر‌های فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می‌شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

فلفل

تعجب نکنید، فلفل‌ها هم جز مواد غذایی سالمی است که می‌توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی‌های سفید به چربی‌های قهوه‌ای انرژی‌سوز در بدن می‌شود.

پیشگیری از اضافه وزن

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…