دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

جزییات جدید از وام ودیعه اجاره و اقساط آن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
50 میلیون تومان تسهیلات در طرح ودیعه مسکن به مستأجران واجد شرایط پرداخت می‌شود که پس از یک سال باید آن را به بانک بازگردانند و در این مدت ماهانه 540 هزار تومان نیز سود این تسهیلات را پرداخت کنند.
پرداخت وام ودیعه اجاره

بعد از هفته ها صحبت درباره پرداخت وام ودیعه اجاره به مستاجران، روز چهارشنبه این وعده نهایی شد و رییس جمهور در جلسه هیئت دولت خبر آن را اعلام کرد. بنا به گفته حسن روحانی، پرداخت ودیعه برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهر ها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا پیش از این هم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اجاره نشین های ساکن در واحدهای کمتر از ۷۵ متر در تهران و کمتر از ۹۰ متر در دیگر شهرها را مشمول دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کرده بود. در این طرح، مستأجران پس از یک سال باید اصل وام را به بانک بازگردانند و در این مدت ماهانه ۵۴۰ هزار تومان نیز سود این تسهیلات را پرداخت کنند.

نکته قابل توجه آن است دولت برای آنکه تسهیلات مورد نظر، کمکی برای مستاجران باشد و تورمی در بازار اجاره ایجاد نکند آن را از مستاجر فعلی به مستاجر بعدی انتقال می‌دهد. بر اساس شنیده‌ها، این ایده وزارت راه و شهرسازی بوده که با توجه به صحبت دیروز رییس جمهور، عملیاتی شده است. به این صورت که اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسکن مسترد می‌شود. به بیان دیگر اصل مبلغ مشمول اقساط ماهانه نمی‌شود بلکه اجاره‌نشین‌ها فقط سود ۱۳ درصد سالانه را به عنوان اقساط ماهانه پرداخت می‌کنند.

به گفته رییس‌جمهوری، افراد واجد شرایط اجاره‌نشین در تهران، ودیعه ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۱۳ درصد دریافت می‌کنند که کمک خوبی برای مستاجران تهرانی است. این افراد، می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان برای مدت یک سال که اجاره نامه گواه خواهد بود از بانک ودیعه مسکن، قرض بگیرند. همچنین سود ۱۳ درصد را به بانک به شکل ماهانه پرداخت کنند. پایان کار باید اجاره‌نشین‌هایی که ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند اصل پول را به بانک برگردانند.

افرادی که با تایید وزارت راه و شهر سازی واجد شرایط استفاده از کمک هزینه ودیعه مسکن باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

از هفته آینده، جزییات پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، به مردم اعلام می‌شود و مقررات اجرایی شدن این طرح به تمام بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “نرخ وام ودیعه مسکن مشخص شد!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds