گشت یک روزه در کوالالامپور

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کوالالامپور پایتخت زیبای مالزی، شهری پرجمعیت و مملو از دیدنی‌های منحصر به فرد است که هر کسی را برای سفر به این شهر ترغیب می‌کند.
دانستنی های سفر به کوالالامپور گشت یک روزه در کوالالامپور

شهر شب زنده‌دار کوالالامپور، تمام نژادها و فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده و پر از سرگرمی‌های متنوع، جاذبه‌های هیجان‌انگیز و دیدنی‌های بی‌نظیر است که برای گردش همه آن‌‌ها نمی‌توانید فقط یک روز وقت بگذارید. به هر حال اگر بیشتر از یک روز زمان برای دیدن این شهر ندارید، دانستنی های سفر به کوالالامپور را در مجله دلتا دنبال کنید.

بازدید از محله قدیمی

بازدید از محله قدیمی دانستنی های سفر به کوالالامپور

با بازدید از بخش‌های قدیمی‌تر شهر، می‌توانید با شکوه گذشته کوالالامپور آشنا شوید. خیابان‌های شلوغ و قدیمی این ناحیه در تضاد شدیدی با محله‌های مدرن‌تر بوده و به شما اجازه می‌دهند زندگی روزمره مردم شهر را از نزدیک لمس کنید. چند ساعتی از روز خود را صرف گشت و گذار در تاریخ پر پیچ و تاب شهر کرده و در محله قدیمی و افسون خاصش غرق شوید.

یکی از نقاطی که در محله قدیمی باید در آن گردش کنید بازار مرکزی است که آثار هنری سنتی و مدرن از تمامی نسل‌ها در آن به نمایش در می‌آید. بازار «خیابان پتالینگ» (Petaling Street) که محصولاتی را به سبک بازارهای روباز آسیای جنوب شرقی می‌فروشد نیز گزینه خوبی بوده و جمعیت زیادی که در آن رفت‌وآمد می‌کنند حس و حالی از یک کارناوال را می‌دهند. اینجا فروشندگان اجناس خود را با صدای بلند معرفی می‌کنند و مردم با شور و هیجان خاصی مشغول خرید هستند.

ناهار در یکی از خیابان‌ های معروف

ناهار در یکی از خیابان‌ های معروف دانستنی های سفر به کوالالامپور

اگر به سمت خیابان‌های معروف غذایی «جالان آلور» (Jalan Alor) یا «جالان پودو» (Jalan Pudu) بروید، غذاهایی از تمام فرهنگ‌ها را می‌بینید که هر کدام با دیگری ترکیب شده و خوراکی جدیدی را خلق کرده‌ است. خوراکی‌های خیابانی در تمام ساعات روز قابل تهیه بوده و می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. از خوراکی‌های شیرین و ساده گرفته تا غذاهای پر ادویه گیاهی و گوشتی در این میان دیده می‌شود.

تجربه ای لوکس در گلدن تراینگل

تجربه ای لوکس در گلدن تراینگل دانستنی های سفر به کوالالامپور

از دانستنی های لازم برای سفر به کوالالامپور اطلاع از مراکز خرید این شهر است. در برترین مراکز خرید کوالالامپور می‌توانید آنقدر خرید کنید که از پا در بیایید. گلچینی که با دقت و مهارت زیادی از بین برندهای معروف بین‌المللی انتخاب شده شما را وسوسه خواهد کرد و گردش در میان فروشگاه‌های بزرگ مد که از جذابیت‌های قابل توجه خرید در مالزی است اوقات خوشی را برای عاشقان خرید رقم می‌زند.

تور اتوبوس ‌های گردشگری

تور اتوبوس های گردشگری دانستنی های سفر به کوالالامپور

اگر دوست داشتید به جای آن که خودتان به طور اتفاقی راهتان را در میان جاذبه‌های شهر پیدا کنید، از مسیری مشخص مخصوص گردشگران به گردش بپردازید. توصیه می‌کنیم سوار اتوبوس‌های گردشگری شوید که مسیری مشخص داشته و از بهترین نقاط توریستی کوالالامپور عبور می‌کنند. از جاذبه‌هایی که در این مسیر خواهید دید می‌توانیم به «موزه هنرهای اسلامی» (Islamic Arts Museum) یا پارک زیبای «تیتیوانگسا» (Titiwangsa) اشاره کنیم. برای یک گردش کامل در این مسیر باید حدود سه ساعت زمان در نظر بگیرید. در میان راه باید به هنرهای خیابانی که روی دیوارها نقش بسته‌اند نیز دقت کنید. این نقاشی‌های دیواری تاریخ غنی بومیان این منطقه را به تصویر می‌کشند.

سفر زیارتی کوتاه به غارهای باتو

سفر زیارتی کوتاه به غارهای باتو

سفر اکتشافی خود را با بازدید از بزرگ‌ترین محوطه‌های مذهبی هندوی خارج از هند کامل کنید. با سفری به «معبد لرد موروگان» (Lord Murugan) در «غارهای باتو» (Batu Caves) تجربه‌ متفاوتی خواهید داشت. با یک سفر نیم ساعته با قطار از ایستگاه مرکزی کوالالامپور و بالا رفتن از ۲۷۲ پله به سمت غاری آرام و خیره‌کننده می‌توان حس و حال این محوطه مذهبی را تجربه کرده و از زیبایی حیرت‌انگیز محیط لذت برد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور ”کوالالامپور؛ شهر فرهنگ‌های متنوع” را مطالعه کنید.

زندگی شبانه چانگ کات

زندگی شبانه چانگ کات

برای به پایان بردن روز جذابی که در شهر کوالالامپور داشتید، هیچ جایی بهتر از «خیابان چانگ کات» (Changkat) نیست. در این خیابان ردیفی از کافه‌های مختلف را می‌بینید که برخی از آن‌ها ساکت و آرام و برخی دیگر حال و هوای رمانتیک خوبی دارند. اگر دنبال غذاهای آمریکای لاتین بودید می‌توانید به «هاوانا گریل» (Havana Grill) سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با دانستنی‌های سفر به استانبول ”چگونه استانبول را در ۲۴ ساعت بگردیم؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۲:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…