گشتی در فرودگاه‌های دیدنی و عجیب دنیا

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان نه به خاطر معماری خیره‌کننده خود بلکه به دلیل محلی که در آن واقع شده‌اند، توجهات بسیاری را جلب کرده‌اند.
فرودگاه عجیب

با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، همچنان فرودگاه‌هایی در جهان وجود دارند که به دلیل جانمایی آن‌ها، هنگام فرود و یا تیک‌آف، نفس مسافران در سینه حبس می‌شود. در این مقاله ۸ فرودگاه عجیب و ترسناک را معرفی خواهیم کرد که با دیدنشان متعجب خواهید شد و زبانتان از توصیف آن‌ها قاصر خواهد ماند. با مجله دلتا همراه باشید.

  • فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا، جزایر کارائیب

 پرنسس جولیانا، جزایر کارائیب

فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا که با نام فرودگاه بین‌المللی سنت مارتن نیز شناخته می‌شود فرودگاه اصلی جزیره سنت مارتن در دریای کارائیب است. تصاویر گرفته شده از درون هواپیما در زمان فرود هنگامی‌ که از زمین با فاصله کمی پرواز می‌کند به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. مسیر فرود هواپیما مستقیماً پس از ساحل شنی این جزیره‌ی خارق‌العاده آغاز شده و خلبان را به عبور و پرواز در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ تا ۲۰ متری سر گردشگران حاضر در جزیره مجبور می‌کند.

  • فرودگاه تنزینگ هیلاری، نپال

تنزینگ هیلاری، نپال

تا حالا به فکر سفر به قله اورست بوده‌اید؟ کسانی که این سفر را انتخاب می‌کنند اولین تجربه جدید و منحصر به فرد خود را به محض رسیدن به فرودگاه این شهر تجربه خواهند کرد. مسیر فرود این فرودگاه تنها ۵۲۷ متر و با زاویه ۱۲ درجه پیش از پرتگاهی با بیش از صد متر واقع شده است؛ نقطه ترشح آدرنالین خالص! تنزینگ هیلاری به نظر بسیاری از مسافران، خطرناک‌ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه عجیب در ارتفاع ۲۸۶۰ متری از سطح دریا واقع شده و اگر سرعت هواپیما در هنگام فرود بیش از حد باشد و خلبان نتواند قبل از رسیدن به پایان باند هواپیما را متوقف کند قطعا به درون پرتگاه سقوط می کند.

  • فرودگاه بین‌المللی مادیرا، پرتغال

فرودگاه عجیب بین‌المللی مادیرا، پرتغال

نه تنها برای خلبانان تازه‌کار بلکه تقریبا برای تمامی خلبانان هیچ فرودی به سختی فرود در این فرودگاه نیست. خلبانان می‌بایست قبل از چرخش به راست، خود را به شیب کوه نزدیک کنند؛ اما این تجربه دشوار و پرخطر ارزشش را خواهد داشت زیرا که جزیره با چشم‌اندازهای خیره کننده ظاهر شده و گردشگران را با مناظر و پوشش گیاهی سبز و صخره‌های جذاب شگفت‌زده خواهد کرد. باند این فرودگاه توسط ۱۸۰ ستون روی دره نگه داشته شده است.

  • فرودگاه بین‌المللی ماله، مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ماله، مالدیو

این «بهشتِ تعطیلاتِ گرمسیری» یکی از بهترین و زیباترین تجربه‌های فرود را برایتان رغم خواهد زد. مسیر فرود در یک جزیره کوچک در اقیانوس هند و در آب‌های فیروزه‌ای قرار گرفته است. این فرودگاه، بهترین راه برای شروع تعطیلاتی شما در این جزیره و کشور مالدیو است. طول باند فرودگاه ماله ۳۲۰۰ متر است و یکی از مجهز‌ترین فرودگاه‌های بین المللی به حساب می‌آید که امکاناتی مانند رستوران، کافه، سرویس‌های بهداشتی و دوش مجانی در بیرون از سالن ترمینال دارد.

  • فرودگاه بارا، اسکاتلند

فرودگاه عجیب بارا، اسکاتلند

به نظر شما فرود آمدن در ساحل چه احساسی خواهد داشت؟ در جزیره‌ بارا در اسکاتلند شما می‌توانید این تجربه را برای خود رقم بزنید! بارا تنها فرودگاهی در جهان است که از ساحل به عنوان محلی برای تیک‌آف هواپیما استفاده می‌شود. این فرودگاه سه باند بر روی ساحل دارد و از آنها به عنوان محلی برای فرود و برخاست هواپیما استفاده می‌کند. مسئولان برج مراقبت در جزیره بارای اسکاتلند باید تمام گزارش‌های استاندارد هواشناسی و ترافیک هوایی را مرور کنند، اما هم‌زمان نیز باید حواسشان به یک عامل نسبتا غیرعادی نیز باشد: جدول جزر و مد! یکی از سه باند فرود بارا، باند فرود صدفی شکلی است که در شرایط مدی شدید زیر آب می‌رود.

  • فرودگاه پارو، بوتان

فرودگاه عجیب پارو، بوتان

یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای فرود را می‌توان در امپراطوری رمز‌آلود بوتان در میان قله‌های رشته کوه‌های هیمالیا یافت که تنها تعداد کمی از خلبانان قادر به پرواز و فرود در این فرودگاه هستند. هرکس جرات این فرود را به خود بدهد، با گنجینه‌ای از تجربه‌های فراموش نشدنی از شهر کوچک بوتان که در میان جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری قرار دارد باز خواهد گشت. این فرودگاه در وسط رشته کوه‌های هیمالیا یا به طور دقیق‌تر در وسط یک دره تنگ و باریک قرار دارد.

  • فرودگاه اسکیاتوس، یونان

اسکیاتوس

فرودگاه کوچک، عجیب اما مملو از احساس! این فرودگاه برای نورها و پروژکتورهای هواپیما در دنیا شناخته شده است. برای اجرای یک فرود دقیق خلبان می‌بایست با ارتفاع بسیار کمی پرواز کند و در طول این فرود به گردشگران این فرصت را برای یک تجربه شگفت‌انگیز و ترشح آدرنالین برای دیدن و نزدیک شدن به هواپیما می‌دهد.

  • فرودگاه کویینزتاون، نیوزلاند

فرودگاه کویینزتاون - نیوزلاند

زیباترین فرودگاه جهان، لقبی است که نشریه PrivateFly به فرودگاه کویینزتاون داده است. این فرودگاه که در مرکز بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای جهان واقع شده، نمای بسیار زیبایی به کوهستان، دریاچه و رودخانه پرخروش دارد. با وجود دریاچه واکاتیپو در پشت صحنه و کوهستان پوشیده از برف در افق، فرود در فرودگاه نیوزلاند یکی از بهترین تجربه‌های شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با گردشگری ماجراجویانه “ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. فتحی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. مجله

    ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در ۰:۴۵ ق٫ظ

    ممنون از سایت خوبتون واقعا لطفا یسر هم به سایت مخچه بزنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…