بازار مسکن چه آینده ای خواهد داشت؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه رونق کنونی بازار مسکن تا پایان امسال پابرجاست، ادعای وجود حباب در بازار مسکن را رد کرد و گفت : وزارت راه و شهرسازی بر بخش مسکن اشراف ندارد. به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین، بیت‌الله ستاریان، با رد  وجود رکود  در بازار مسکن، گفت: در شهریور پارسال پیش‌بینی کردیم که خرداد و تیر امسال بازارمسکن، دراوج رونق خواهد بود و تاحدودی هم اینگونه شد.

آینده بازار مسکن

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن درتیر ماه امسال، موقتی و ناشی از تاثیرات خروج آمریکا از برجام بود همچنین افزود: پیش‌بینی میشود با بازگشت تحریمها، سرمایه‌ها باز هم به بازار مسکن بازگردد و رونق کنونی تا اوایل سال ۹۸ در این بازار ماندگار باشد.

دخالت دولت در معامله میان دو نفر منطقی نیست!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامهای دولت درمورد اجبار ی شدن  افزایش ۱۰ درصدی نرخ اجاره بها برای کنترل آن موثرخواهدبود؟ گفت: دخالت دولت در معامله بین دو نفر نه منطقی و نه اجراشدنی است و فقط باعث شکل گیری قرارداد‌های پنهان خواهد شد.

ستاریان تصریح کرد: پیش از این همواره گفته میشد که بخش مسکن دچار مشکلات اساسی است اما، وزارت راه و شهرسازی اهمیت نمیداد و حالا که درمیانه راه هستیم به چنین اقدامهایی دست زده‌ که بی فایده است و این موضوع  نشان دهنده  اشراف نداشتن دولت بر بازار مسکن است.

وی همچنین در باره طرح تعیین مالیات بر تعداد معاملات خرید و فروش خانه و آپارتمان که هدف آن متوقف کردن فعالیتهای سوداگرانه اعلام شده ‌است، تصریح کرد: دولت باید به جای تعیین مالیات برمیزان معاملات خرید و فروش املاک ، تولید مسکن را افزایش دهد و از اقدامهای نظارتی و ایجاد فشار جلوگیری کند زیرا تعیین مالیات فقط باعث افزایش قیمت وایجاد التهاب شدید در بازار مسکن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…