تلگرام صفحه ۲۵

۰
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه

فیلمی زیبا از غروب جنوب ایران

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوتاهی تلگرام صفحه 25

کمبود روی و کوتاهی قد کودکان

پ️زشکان می‌گویند : کوتاهى قد ناشی از کمبود روی در کودکان یکی از نگرانی‌ها محسوب می‌شود. طبق نظر سازمان بهداشت جهانی باید برنامه غذایی کودکان به گونه ای باشد که ماده معدنی روی در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آبشار آسیاب تلگرام صفحه 25

آذربایجان شرقی، آبشار آسیاب خرابه

عکس زیبای بالا آبشار آسیاب‌ خرابه یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی می‌باشد که در شهرستان جلفا و در چند کیلومتری مرز ایران با جمهوری آذربایجان واقع شده‌است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چه گربه تک خوری

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوسه تلگرام صفحه 25

نهنگ‌های‌ نیزه ای

جالب است بدانید نهنگ‌های نیزه‌ای می‌توانند با تشخیص مکان تجمع مرغان دریایی، به جایی که ماهیان و کریل‌ها تمرکز کرده‌اند بروند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گلرنگ تلگرام صفحه 25

گوش بچه را نبوسید

پزشکان می‌گویند : بوسیدن گوش بچه یک مکش قوی در گوش ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث از دست رفتن همیشگی شنوایی او شود و یا مشکلاتی مانند صدای زنگ در گوش و حساسیت آن به صدا را ایجاد کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رودخانه آلاسکا … چقدر زلاله

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زنبور 1 تلگرام صفحه 25

حساسیت زنبور‌ها نسبت به بو

آیا می دانید که زنبورها از بوی عرق بدشان می‌آید و به کسی که به نوعی بدنش بو دهد یا عطر و ادکلن زده باشد حمله می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اسپانیا تلگرام صفحه 25

اسپانیا، ساختمان کازا‌باتیو

تصویر زیبای بالا ساختمان کازا‌باتیو است که‌ در سال ۱۸۷۵ ساخته شده اما اصلاً شبیه ساختمانی که امروز می‌شناسیم و می بینیم نمی‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شکارچی ماهر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حمام کردن تلگرام صفحه 25

حمام کردن با آب داغ ممنوع

متخصصان پوست و مو می‌گویند:حمام کردن با آب بسیار گرم لایه محافظ پوست را که حاوی چربی لیپید است از بین می برد و آب بسیار گرم در هنگام دوش گرفتن پوست را چروک و خشک می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بالا رفتن و پریدن یوز پلنگ از درخت

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

فیلبند تلگرام صفحه 25

روستای فیلبند بر فراز ابرها

تصویر زیبای بالا روستای فیلبند در شهرستان مازندران است که به روستای ابرها معروف است و نسبت به روستای های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قهوه و چای تلگرام صفحه 25

مصرف بیش اندازه قهوه و چای و خطر سنگ کلیه

پزشکان می‌گویند: مصرف زیاد قهوه و چای پر رنگ که حاوی کافئین هستند می‌تواند باعث ایجاد سنگ کلیه در افراد شود، زیرا کافئین سبب کاهش آب بدن می‌شود و این امر فشار زیادی به کلیه‌ها وارد می‌کند و این خود از عوامل ایجاد سنگ کلیه در بدن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گرفتار شدن قورباغه در تارهای عنکبوت و واکنش سریع عنکبوت با بافتن تارها بر دور طعمه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مرد مار تلگرام صفحه 25

کمک اورانگوتان به محیط بان

مرد محیط بانی که در رودخانه عمیق پر از مار در جزیره بورنئو گرفتار شده بود با صحنه عجیب پیشنهاد کمک از سوی یک اورانگوتان مواجه شد.
ظاهرا این مرد که تا قسمت سینه در داخل آب رودخانه قرار داشت در حال جمع آوری مارهای سمی برای حفظ جان اورانگوتان ها بود که با کمک اورانگوتان روبرو شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دریاچه فراخین 1 تلگرام صفحه 25

دریاچه فراخین نوشهر

تصویر زیبای بالا دریاچه فراخین نوشهر است که یکی از جاذبه های دیدنی این شهر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شنا کردن عجیب خفاش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

وباه تلگرام صفحه 25

روباه شبگرد

جالب است بدانید روباه حیوانی شبگرد است که معمولاً در روز استراحت می‌کند و در غروب و نیمه شب و صبح زود فعال است اما اگر مریض باشد یا در فصل جفت‌گیری یا به‌دنبال غذا باشد در روز نیز مشاهده می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بولیوی تلگرام صفحه 25

جاده مرگبار بولیوی

تصویر بالا خطرناک ترین جاده دنیا معروف به جاده مرگ در کشور بولیوی است که در میان کوه واقع شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عاقبت شوخی زیاد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

یخ م تلگرام صفحه 25

افراد کم خون و علاقه به خوردن یخ

پزشکان می گویند: افرادی که عادت به جویدن یخ دارند گردش خون به سمت مغز خود را ‌افزایش می‌دهند که مشکلات ناشی از کمبود آهن را به وجود می آورد .یخ از محبوب ترین خوراکی های افراد مبتلا به کمبود آهن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آباشار لوه تلگرام صفحه 25

گلستان ، آبشار لوه

تصویر بالا آبشار زیبای لوه در۲۰ کیلومتری گالیکش در استان گلستان است. در کنار این آبشار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده‌است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

توت فرنگی خوردن موش و بچه‌اش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

موسقیی تلگرام صفحه 25

تاثیر موسیقی بر روی مغز

تحقیقات روانشناسان بر روی تاثیر موسیقی بر مغز انسان نشان داده است بلند کردن صدای موسیقی یکی از موثرترین راههای فراموش کردن مشکلات روزمره ، رفع استرس و خوب شدن احساسات است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خرچنگ تلگرام صفحه 25

خرچنگ‌های نعل‌اسبی

خرچنگ‌های نعل‌اسبی گونه‌ای جانور دریازی است که قدمت آن به ۴۵۰ میلیون سال قبل یعنی ۱۰۰ میلیون سال پیش از دایناسورها بازمی‌گردد
این گونه حیوانات نقش به سزایی در داروسازی ایفا می‌کنند. ترکیبی از خون این جانور به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

‏ آب‌شدن یخ‌های قطبی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

غذای داغ تلگرام صفحه 25
استفاده از غذای داغ ممنوع

پزشکان می‌گویند : استفاده از مواد غذایی بسیار داغ باعث سوزاندن دستگاه گوارش می شود به‌طوری‌که‌ نوشیدنی‌های بسیار داغ در صورت خوردن به مخاط حفره دهان تا معده آسیب جدی وارد می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ونیز تلگرام صفحه 25

روستای سراخیه معروف به ونیز ایران

روستای سراخیه نام روستایی درخوزستان است که از وسط آن آب می‌گذرد و مردم با قایق عبور و مرور می‌کنند اینجا ونیز ایران است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دفاع مرغ از جوجه هایش در برابر حمله مار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

هندزفری تلگرام صفحه 25

عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری

متخصصان گوش و حلق و بینی می‌گویند: استفاده طولانی مدت از هندزفری سبب کاهش شنوایی و آسیب به عصب های شنوایی ، سردرد‌های طولانی ، گیجی و کیپ شدن گوش می‌شود .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تجهیزات 1 تلگرام صفحه 25تجهیزات نظامی آلوده به تششعات هسته ای

تصویر بالا تجهیزات و ادوات نظامی رها شده در چرنوبیل را نشان می‌دهد که همچنان آلوده به تشعشعات هسته‌ای هستند و تا به حال به آنها دست نزدند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بهش میگن دست نزن تا مامان برگرده! واکنش بچه رو ببینید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نبات زرد1 تلگرام صفحه 25هرگز نبات زرد نخورید

اکثر نبات‌هایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجود هستند با جوهر زعفران رنگ می‌شوند که ماده‌ای بسیار خطرناک و سرطان‌زاست.مصرف این ماده بیماری‌هایی از قبیل بیش فعالی در کودکان، معضلات گوارشی و آسمی، تومورهای تیروئیدی، تشدید میگرن، تاری دید، حساسیت ها و مشکلات پوستی به همراه خواهد داشت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عنکبوت4 تلگرام صفحه 25
عنکبوت عتیقه

سالیانه حدود ۹۰۰ گزیدگی توسط عنکبوت دکمه‌ای گزارش می‌شود که در ۷۴۰ مورد باعث مرگ می‌شود.تنها دلیل آن،اینست که هرکسی تو طبیعت می‌بینه فکر می‌کنه عتیقه پیدا کرده و سعی می کنه برش داره که عنکبوت نیشش می زنه.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قورباغه شیشه‌ای

پوست شفاف قورباغه شیشه‌ای امکان مشاهده اندام داخلی از جمله عروق خونی را فراهم می کند.قورباغه شیشه‌ای اغلب در هنگام شب ظاهر می شود و رنگ‌های پس زمینه‌ای برگ‌ها از طریق پوست شفاف این دوزیست قابل مشاهده است که باعث پنهان ماندن از چشم شکارچیان می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آفتاب پرست6 تلگرام صفحه 25
آفتاب‌پرست‌ها

زبان آفتابپرست‌ها عملکرد بسیار بالایی دارند و در ۰٫۰۷ ثانیه می‌تواند به شکار برسد. زبان آفتابپرست عضله‌ای بسیار قدرتمند است که با ضربه به طعمه آن را به سمت خود می‌مکد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سلول ایمنی ضد چاقی1 تلگرام صفحه 25
سلول ایمنی ضد چاقی شناسایی شد

در سال ۲۰۱۲ ، محققان با کشف “چربی بژ” (beige fat) راهی جدید برای توسعه درمان‌های پیشرفته برای چاقی پیدا کردند.محققان استرالیایی در مطالعه اخیرشان از شناسایی نوعی از سلول ایمنی بدن خبر داده‌اند که این سلول، چربی بژ را در بدن موش‌ها فعال می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یک درمان بالقوه برای تسریع روند چربی سوزی در انسان استفاده نمود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پارک ملی چینی‌ها

پارک ملی چینی‌ها در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت گردید.این پارک مناظر شگفت انگیزی را در خود جای داده است و مساحتی برابر با ۱۳۰ کیلومتر مربع را دارا می باشد که در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه یا جیاجیه قرار گرفته است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کبرای تف انداز1 تلگرام صفحه 25

کبرای تف انداز
این مار در هنگام تف کردن می داند که دقیقاً دارد چه کار می کند و سم خود را به سمت نقاطی از بدن حیوان مقابل پرتاب می کند.کبرای قرمز موزامبیکی و کبرای های تف انداز گردن سیاه نه تنها به سمت شما سم پرتاب می کنند بلکه می توانند از فاصله‌ای حدود دو متری نیز این کار را انجام دهند.از همه بدتر این که اگر این ترشحات وارد چشم شما شود صدمات جبران ناپذیری را به بینایی شما وارد خواهد کرد.در واقع این زهر به قرنیه چشم آسیب شدید رسانده و در صورتی که به سرعت درمان نشود کوری دائمی قربانی را در پی خواهد داشت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ناخن گرفتن1 تلگرام صفحه 25

ناخن گرفتن در شب،ممنوع

کلسیم اضافه بدن شبها در ناخن جمع می شود و در ساعات آغازین روز به گردش خون بر می‌گردد.گرفتن ناخن در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تاحالا صدای کوالا را شنیده بودید؟!??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دهدز1 تلگرام صفحه 25

زیبایی‌های طبیعت

تصویر زیبای بالا عکسی از بلندترین نقطه‌ی خوزستان به نام دهدز است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قلب تلگرام صفحه 25

دکستروکاردی چیست؟

دکستروکاردی در لاتین به معنای قرار گرفتن قلب در طرف راست است که یک ناهنجاری مادرزادی پر اهمیت قلبی عروقی است .قلب در حالت طبیعی در میان سینه و کمی مایل به سمت چپ قرار دارد. ولی شاید شنیده باشید دربرخی از انسان‌ها، قلبشان در سمت راست بدن‌شان قرار دارد که دکستروکاردی می‌گویند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تخریب پل موراندی در جنوا ایتالیا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

لک لک نیل تلگرام صفحه 25

رفتار عجیب لک لک نیل

‍ ‌لک‌لک‌ نیل رفتار عجیب و بی رحمانه‌ای را نسبت به جوجه‌هایش در پیش می‌گیرد. این پرنده یک تا سه تخم می‌گذارد و پس از بیرون آمدن جوجه‌هایش به مدت حدود یک ماه یا اندکی بیشتر به آن‌ها غذا می‌دهد. پس از این مدت فقط به جوجه‌ی بزرگ‌تر غذا می‌دهد و جوجه‌های کوچک‌ترش از گرسنگی می‌میرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…