از خواص شگفت‌انگیز عناب غافل نشوید!

۲۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عناب میوه‌ای کوچک است که فواید زیادی بر سلامتی بدن دارد. از خواص دارویی عناب می‌توان به هضم بهتر غذا، درمان یبوست، آرامش‌بخشی و کمک به خواب راحت اشاره کرد.
خواص عناب

عناب، این میوه‌‌‌ همه‌فن‌حریف، بومی مناطق گرمسیری و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر ویتامین C و پتاسیم است. فواید عناب و خواص دارویی آن تردیدی در مصرف آن باقی نمی‌گذارد. عناب به‌دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان تاثیر زیادی در پیش‌گیری از سرطان دارد. در این مطلب از مجله دلتا در مورد خواص عناب صحبت خواهیم کرد.

حل مشکلات خواب

حل مشکلات خواب یکی از خواص عناب است. مصرف عناب می‌تواند درمان‌خانگی مناسبی برای کسانی باشد که مشکل بی‌خوابی یا بی‌قراری دارند. خاصیت آرامش‌بخشی که در ترکیبات ارگانیک این میوه‌ مفید وجود دارد، ذهن و بدن را آرام می‌کند و بنابراین اگر شب‌ها راحت به خواب نمی‌روید کمی جوشانده‌ عناب می‌تواند همان چیزی باشد که برای یک خواب راحت و عمیق به آن احتیاج دارید.

کنترل وزن

خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش‌وزن، زیاد پیشنهاد شده‌ است. عناب را هم می‌توان در فهرست این خوراکی‌ها گنجاند. در‌ واقع یکی از خواص عناب کمک به کنترل وزن است. این میوه با کالری کم،‌ و میزان بالایی از پروتئین و فیبر نیازهای تغذیه‌ای شما را تامین می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد.

در نتیجه بین وعده‌های غذایی اصلی سراغ میان‌وعده و تنقلات نمی‌روید و می‌توانید به رژیم غذایی‌ خود پایبند بمانید و به‌ این‌ ترتیب وزن اضافه نمی‌کنید.

افزایش ایمنی بدن

عناب به‌دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله ویتامین  C،‌ ویتامین A و ترکیبات ارگانیک مختلف باعث تقویت سیستم‌ایمنی بدن می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را که عامل بسیاری از امراض و بیماری‌ها هستند، خنثی کنند. علاوه‌بر این ویتامین C منجر‌ به افزایش تولید گلبول‌های سفید می‌شود و همان‌طور که می‌دانید گلبول‌های سفید اولین خط دفاعی سیستم‌ایمنی بدن ما هستند.

کاهش استرس و اضطراب

یکی دیگر از خواص عناب کاهش استرس و اضطراب است. در واقع ثابت شده است که عناب مانند برخی داروهای اضطراب و تسکین‌دهنده عمل می‌کند. با استفاده از عصاره عناب یا مصرف میوه‌ی آن هورمون‌های شما تنظیم می‌شود و این به ذهن و بدن شما آرامش می‌بخشد. در افرادی که مرتب دچار استرس مزمن و اضطراب می‌شوند مصرف عناب خشک یا خوردن یک مکملِ‌ حاوی عناب موجب آرامش فکری می‌‌شود و بدن را در مقابل اثرات جانبی افزایش هورمون‌های استرس محافظت می‌کند.

۲۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  13. mz

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  21. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  22. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  23. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…