خواص عرق نعناع؛ یک نوشیدنی با فواید بی شمار

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عرق نعناع حاوی عصاره‌ نعناع بوده و برای درمان علائم بسیاری از بیماری‌ها از جمله دل درد، اسهال، استفراغ، سردرد و ... مفید است، اما مضراتی چون تحریک رفلاکس معده و فشار خون را نیز شامل می‌شود.
خواص عرق نعناع

خواص عرق نعناع

نعناع و انواع آن، خانواده‌ای از گیاهان معطر هستند که به صورت بومی در اروپا و آسیا رشد می‌کنند و هزاران سال است که به دلیل برخورداری از عطر و طعم دلپذیر و خواصشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این گیاه و فرآورده‌های آن برای خوشبو کردن دهان، آبنبات‌ها و سایر مواد‌غذایی استفاده می‌شود. در ادامه درباره خواص عرق نعناع صحبت خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

بهبود مشکلات گوارشی

مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که نعناع دستگاه گوارش انسان را تسکین می‌دهد و درد را بهبود می‌بخشد. نعناع همچنین از انقباض عضلات صاف جلوگیری کرده و به درمان اسپاسم روده کمک می‌کند. بررسی ۹ مطالعه بر ۹۲۶ فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر نشان داد که نعناع و فرآورده‌های آن تاثیر چشمگیری در کاهش علائم این بیماری دارد.

بهبود مشکلات گوارشی

کمک به رفع سردرد‌های تنشی و میگرن

از آنجا که نعناع به عنوان یک تسکین‌دهنده و شل‌کننده‌ عضلات عمل می‌کند، ممکن است عصاره‌ آن و عرق نعناع انواع خاصی از سردرد‌ها را نیز بهبود دهند. منتول موجود در نعناع باعث افزایش جریان خون و احساس خنکی می‌شود و احتمالا درد را کاهش می‌دهد.

خوشبو کردن دهان

نعناع، علاوه بر اینکه رایحه‌ دلپذیری دارد، دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن میکروب‌های ایجاد کننده پلاک دندان کمک می‌کند و در نتیجه قادر است بوی بد دهان را درمان کند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف عصاره‌ نعناع و شستشوی دهان با آن، می‌تواند به مرور زمان به خوشبو شدن تنفس و دهان کمک کند.

دهان خوشبو

بهبود گرفتگی سینوس‌ها

نعناع دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی است. به همین خاطر نوشیدن دمنوش یا عرق نعناع می‌تواند با گرفتگی ناشی از عفونت در سینوس‌ها، مبارزه کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که منتول، یکی از ترکیبات فعال در نعناع، جریان هوا در مجاری بینی را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین بخور نعناع می‌تواند برای تنفس بهتر شما مفید باشد. اگرچه اثرات عرق نعناع بر احتقان بینی مورد مطالعه قرار نگرفته‌است، اما شواهد نشان می‌دهند که ممکن است مفید باشد.

مبارزه با عفونت باکتریایی

تحقیقات نشان می‌دهند که روغن نعناع به طور موثری باکتری‌ها را از بین می‌برد. در یک مطالعه، روغن نعناع برای از بین بردن و جلوگیری از رشد باکتری‌های متداول در مواد غذایی، موثر واقع شد. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهند که نعناع باعث کاهش چندین نوع باکتری که معمولا در دهان وجود دارند می‌شود. منتول موجود در نعناع نیز خواص ضد باکتریایی از خود نشان داده‌است.

عرق نعناع برای کاهش وزن و لاغری

عرق نعناع به طور طبیعی فاقد کالری و دارای طعم دلپذیری است که این باعث می‌شود یک انتخاب هوشمندانه در زمان کاهش وزن باشد. اگرچه تحقیقات زیادی در این رابطه صورت نگرفته‌ است. در یک مطالعه کوچک بر ۱۳ فرد سالم، مصرف یک کپسول روغن نعناع منجر به کاهش اشتها شد.

کاهش وزن

درمان یبوست

دمنوش و عرق نعناع، یک داروی طبیعی محبوب برای کمک به هضم است و بسیاری از دارو‌هایی که برای مشکلات گوارشی تجویز می‌شوند، حاوی عصاره نعناع است. اثر تسکین دهنده‌ منتول در نعناع، باعث آرامش معده هنگام مدفوع و حرکت آن در روده‌ها می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای نعناع یا مقداری عرق نعناع پس از هر وعده غذایی ممکن است برای کسانی که به یبوست و ناراحتی معده دچار هستند، کمک کند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…