ویتامینه کردن مو با روش خانگی 

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویتامینه کردن مو روشی است که در آن با کمک کرم ویتامینه یا ماسک موی خانگی به مو‌های آسیب دیده ویتامین و رطوبت داده می‌شود تا سریع‌تر سلامت و درخشندگی خود را به دست آورند.
ویتامینه کردن مو

ویتامینه مو روشی است که در آن با استفاده از ماسک‌های مو و کرم‌های تقویت کننده به بهبود مو‌های آسیب دیده کمک می‌کنند. در ادامه این بخش از مجله دلتا چند روش خانگی برای ویتامینه کردن مو را مطرح می‌کنیم.

ویتامینه تخصصی مو روشی سالنی است که باید در آرایشگاه و توسط آرایشگر حرفه‌ای انجام شود، اما شما در خانه نیز می‌توانید با ماسک مو‌ها درخانه یا پکیج‌های آماده برای ویتامین رساندن به مو‌های خود اقدام کنید. هنگام تهیه محصولات آماده به این نکته توجه کنید که ویتامینه، با کراتین یا بوتاکس متفاوت است. محصولات ویتامینه مو اغلب شامل بیوتین و ویتامین‌ ای است.

بوتاکس مو

فایده ویتامینه کردن مو

ویتامینه مو باعث می‌شود قسمت‌های آسیب دیده مو موقتا ترمیم شده و موهایتان تقویت شود. همچنین کمک می‌کند موهایتان شکل و حالت بهتری گرفته و درخشان و شفاف به نظر برسند. در محصولاتی که برای این کار استفاده می‌شود مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی وجود دارد که جذب ساقه مو شده و کمک می‌کند مواد مغذی به کوتیکول مو برسد. برخی از محصولات ویتامینه در رفع کم حجمی و ریزش مو نیز موثر است. ویتامینه کردن مو همچنین مقاومت مو در برابر شرایط نامطلوب محیطی مثل هوای آلوده را بالا می‌برد.

چگونه مو را ویتامینه کنیم؟

  • برای ویتامینه کردن مو باید ابتدا مو‌های خود را با شامپو شسته و کاملا آبکشی کنید.
  • سپس موهایتان را به آرامی خشک کرده و ۸۰ تا ۹۰ درصد رطوبت آن را بگیرید.
  • موهایتان را تقسیم بندی کنید.
  • می‌توانید ابتدا قدری سرم تقویت مو به مو‌ها زده و آن‌ها را ماساژ دهید.
  • حال کرم ویتامینه را روی دست ریخته و همه قسمت‌های ساقه مو را به آن آغشته کنید. (مراقب باشید مواد به ریشه مو نرسد.)‌
  • می‌توانید لایه‌های موی آغشته به کرم ویتامینه را با فویل بپوشانید یا یک کلاه رنگ روی سر خود بکشید.
  • به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه مو‌ها را به حال خود رها کنید. (در سالن‌های آرایش حدود بیست دقیقه از فاصله سی سانتی متری به مو بخار داده می‌شود.)
  • موهایتان را با آب سرد آبکشی کرده و با سشوار خشک کنید.

ویتامینه مو خانگی

چند روش خانگی برای ویتامینه کردن مو

ویتامینه کردن با آب جعفری

حدود یک فنجان آب جعفری تازه را با روغن زیتون ترکیب کنید. این مایع را به ساقه و ریشه مو زده و به آرامی ماساژ دهید. حال موهایتان را یک ساعت با یک حوله گرم بپوشانید. سپس مو‌ها را بشویید.

ویتامینه مو با شیر نارگیل

شیر نارگیل را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را به خوبی روی ساقه مو‌های خود بمالید. سپس با کلاه رنگ مو‌های خود را پوشانده و ۲۰ دقیقه (ترجیحا در حمام بخار گرفته) صبر کرده و بعد مو‌های خود را بشویید. هر چند روز یک بار از این مخلوط برای تقویت مو‌های خود استفاده کنید.

کراتینه مو

اگر موهایتان به دلیل استفاده زیاد از رنگ مو یا دکلره خشک و آسیب دیده شده اند، ویتامینه می‌تواند کمک کند تا موهایتان سلامتی و زیبایی خود را بازیابد. البته که این یک روش موقت است و تاثیر عمیقی روی مو نمی‌گذارد. همان‌طور که اشاره شد می‌توانید به جای چندین بار مراجعه به سالن آرایش برای ویتامینه کردن، در خانه با انواع ماسک مو و با یک برنامه منظم هفتگی سلامت مو‌های خود را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…