پاکسازی پوست با روش های مناسب

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاک‌سازی پوست صورت به روش‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند در جوانسازی پوست و همین‌طور تقویت و شادابی آن مؤثر باشد تا در نهایت با برطرف کردن عوارض و مشکلات مختلف پوستی، پوست صورتی شاداب و سالم داشته باشید.
پاکسازی پوست

برای پاکسازی پوست روش‌های متفاوتی وجود دارد. از روش‌های خانگی گرفته تا شیوه هایی که در آرایشگاه‌ها و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شوند . در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا برخی از روش‌های پاکسازی پوست را بررسی کنیم.

پاکسازی پوست صورت با بخور

این روش یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش‌های پاکسازی پوست صورت است. این کار باعث می‌شود که منافذ مسدود پوست صورت شما باز شده و آلودگی‌هایی که به آن‌ها وارد شده‌اند شسته شوند. در روش پاک‌سازی صورت با بخور بهتر است اجازه دهید چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا یک ربع پوست شما در معرض بخار آب قرار گیرد تا جایی که صورتتان کاملاً خیس شود.

سپس صورت خود را به آرامی خشک و از یک تونر صورت با ph متناسب و همین‌طور مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که این روش را دو بار در هفته انجام دهید تا منافذ پوستتان کاملاً باز شود و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست صورت با عسل

به طور کلی می‌توان گفت که تنوع روش‌های پاکسازی پوست با عسل بسیار بالاست و می‌توان آن را با شکل‌ها و ترکیبات مختلفی به کار برد. برای مثال یکی از روش‌های پاکسازی پوست صورت با عسل، زمانی است که این ماده را به تنهایی استفاده کنید. این یعنی مقداری عسل را  روی پوست خود بمالید و اجازه دهید مدتی بماند تا خشک شود. سپس آن را به آرامی و به خوبی شستشو دهید. برای داشتن پوستی شفاف و شاداب می‌توانید این روش را روزی یک بار انجام دهید.

روش دیگر استفاده از عسل برای پاکسازی صورت زمانی است که آن را با آرد نخود و همین‌طور شیر همراه کنید. برای این کار باید نسبت یک به دو عسل و شیر را با هم مخلوط کنید و بعد هم یک قاشق چای‌خوری آرد نخود به آن بیفزایید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و آن را روی تمام پوست صورت خود بمالید. چیزی حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد هم پوست صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید. بهتر است که این روش را یک بار در هفته انجام دهید.

علاوه بر این شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق چای‌خوری عسل و همین‌طور یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را روی صورتتان بمالید. چیزی حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از این روش یک بار در هفته می‌تواند آلودگی‌های منافذ پوست شما را از بین ببرد.

ماسک عسل

پاکسازی پوست صورت با لیموترش

لیموترش نیز می‌تواند در مسدود کردن منافذ پوست صورت مفید باشد. اسیدسیتریک موجود در لیموترش به شکل لایه‌بردار عمل کرده و آلودگی‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد. برای استفاده از لیموترش برای پاکسازی پوست می‌توانید آب لیموی تازه را بگیرید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. بعد از آن هم صورت خود را آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن آن از یک کرم مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که از این ماسک یک روز در میان استفاده شود.

علاوه بر این می‌توانید لیموترش را در قالب یک ماسک نیز به کار بگیرید. برای این کار از ترکیب یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، یک قاشق چای‌خوری ماست ساده، یک قاشق چای‌خوری عسل و همین‌طور ۵ تا ۶ قاشق چای‌خوری شکر استفاده کنید. این ماسک را به مدت ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و سپس مدت ۱۰ دقیقه بگذارید  روی پوست بماند. بعد از آن هم پوست خود را به خوبی بشویید. شما می‌توانید این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

پاک‌سازی پوست صورت با میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش‌هایی که به نوعی می‌تواند در پاکسازی پوست صورت  مؤثر باشد میکرونیدلینگ است. این روش در واقع درمان القایی کلاژن‌سازی است. در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های کوچکی به کار می‎رود که باعث نرم‌تر و محکم‌تر شدن پوست صورت می‌شود. این روش علاوه بر برطرف کردن چین‌وچروک‌ها می‌تواند به نوعی در درمان منافذ بزرگ و باز صورت و همین‌طور پاک‌سازی آن نیز مؤثر باشد.

میکرونیدلینگ

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…