چگونه مانع پیشرفت کرونا شویم؟

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، بیماری­ هایی که ایجاد می­ کند و نحوه­ ی سرایت آن به دست آورید. شما می ­توانید با شستن دست­ ها یا استفاده از مواد ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل و لمس نکردن صورت از خود و دیگران دربرابر این ویروس محافظت کنید.
پیشرفت کرونا

موج نگرانی درباره کرونا در کشور با اعلام آمار جان‎باخته ‌های مبتلا به این ویروس در کشور وارد فاز جدیدی شد. از این رو مراقبت و آموزش عمومی برای کنترل این بیماری یک ضرورت جدی به نظر می رسد که باید کمپین آموزش همگانی در رسانه‌ها به طور جدی شکل بگیرد. در این متن و ویدئو پاسخ این سوال را خواهیم داد: چگونه مانع پیشرفت کرونا شویم؟ با صفحه سلامت مجله دلتا همراه باشید.

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا

هم اکنون واکسن به خصوصی برای بیماری کرونا  وجود ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری، جلوگیری از قرارگرفتن در معرض ویروس است. برای کمک به جلوگیری از انتشار بیماری‌های تنفسی، اقدامات زیر را انجام دهید:

از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب کنید

از لمس کردن چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید

هنگامی که بیمار هستید، در خانه بمانید

در صورت سرفه یا عطسه دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خود بگیرید و سپس آن دستمال را به سرعت دور بیندازید.

اشیا و سطوحی را که با آن‌ها سروکار دارید دائماً پاک و ضدعفونی کنید.

آیا ویروس کرونا به ‌راحتی منتقل می‌شود؟

اینکه ویروس در میان افراد تا چه حد می‌تواند به راحتی منتقل شود، متغیر است. برخی از ویروس‌ها به راحتی منتشر می‌شوند مانند سرخک، اما برخی دیگر نه. یک فاکتور دیگر آن است که آیا نحوه انتشار، پایدار است یا خیر.

ویروسی که منجر به بیماری کرونا می‌شود ظاهراً به راحتی و به شکل پایدار در جامعه منتشر می‌شود. انتشار در جامعه به آن معنا است که افراد در مکانی قرار داشته‌اند و به این ویروس مبتلا شده‌اند، و نمی‌دانند که چگونه و در کجا این کار انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…