عطر و ادکلن مناسب تابستان

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عطر و ادکلن تابستانی باید در تابستان رایحه سبک، خنک و در عین حال ماندگاری داشته باشد. برندهای معتبری وجود دارند که عطر و ادکلن‌های تابستانی محبوبی ارائه کرده‌اند.
عطر و ادکلن تابستانی

با رسیدن به روز‌های گرم انتخاب یک عطر تابستانی مناسب برای محل کار و مهمانی که بو و رایحه‌اش اطرافیان را آزار ندهد یک ضرورت است. از طرف دیگر تعریق زیاد در روز‌های تابستانی هم باعث می‌شود تا شما نیاز بیشتری به استفاده از عطر و ادکلن پیدا کنید. در این بخش از مجله دلتا درباره عطر و ادکلن تابستانی صحبت خواهیم کرد.

ماندگاری عطر و ادکلن

ویژگی عطر و ادکلن تابستانی مناسب

واقعیت این است که عطر و ادکلن استاندارد نشانه خاصی برای انتخاب ندارد و شما نمی‌توانید براساس قیمت از با کیفیت بودن و ماندگاری عطر مطمئن باشید. همچنین تقریباً در بازار ایران به حدی نمونه‌های بدلی و تقلبی از مارک‌های معروف ساخته شده که تشخیص آن واقعاً دشوار است.

 راه خرید عطر خوب ابتدا تحقیق درباره مارک مورد نظر و بعد دانستن نکاتی در خصوص نحوه‌ استفاده از عطر است. با این حال مواردی وجود دارد که راجع به همه صدق می‌کند. این نکات عبارتست از:

  • عطر‌های شیرین ماندگارترند و سردی هوا هم به ماندگاری‌شان کمک می‌کند به همین دلیل اینگونه عطر‌ها در زمستان توصیه می‌شوند.
  • برای تابستان دقیقا مسئله برعکس است. یعنی عطر‌های گرم و شیرین ماندگاری کمتری دارند و در این فصل استفاده از عطر‌های خنک توصیه می‌شود. در واقع گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می‌کند و همین باعث خواهد شد اثر عطر در روز‌های گرم خیلی زود کم رنگ شود.
  • همچنین به یاد داشته باشید، عطر‌هایی با بوی میوه‌ای و گلی، آرام، خنک و احساسی بوده و به عطر‌هایی با بوی تند شناخته می شوند .

ویژگی عطر و ادکلن تابستانی

راه‌های ماندگاری عطر و ادکلن در تابستان

۱. یک راه برای آنکه عطر و ادکلن تابستانی که انتخاب می‌کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد این است که اگر پوست خشکی دارید قبل از استفاده از عطر پوست خودرا مرطوب کرده و سپس عطر را  روی آن بزنید. معمولا پوست‌های خشک ظرفیت مناسبی برای نگه داشتن مولکول‌های عطر ندارند. همچنین از عطر‌هایی با غلظت روغن بالا یعنی بین ۱۲ تا ۳۰ درصد استفاده کنید، زیرا ماندگاری بیشتر و قابل قبولی دارند.
۲. راه حل دیگر این است که برای اینکه عطر‌های سرد و تلخ تابستانی ماندگاری بیشتری روی پوست‌تان داشته باشند باید آن را روی نقاطی از پوست که نبض دارند مثل مچ دست، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زیر گلو و حتی پشت زانو و روی مچ پا اسپری کنید. ضربان نبض در این نقاط باعث حرارت بیشتر و در نتیجه پخش بیشتر و بهتر رایحه عطر می‌شود.
۳. نباید هیچ گاه مو‌ها را دست کم بگیرید. اسپری کردن عطر روی مو‌ها باعث می‌شود تا رایحه عطر تمام روز همراه شما باشد.

باید این نکته را بدانید که اگر چه عطر‌های معروف و محبوب بسیار خوبی پیدا می‌شوند، ولی چه بسا یک عطر یا ادکلن کمتر معروف از نظر تجاری، موجب رضایت شما شود پس در صورت رضایت از یک عطر بدون توجه به مارک، آن را خریداری کنید.

ویژگی عطر و ادکلن تابستانی

 نکاتی درباره استفاده از عطر در تابستان

در ابتدا و مهم‌تر از هر چیز عطر را همیشه روی پوست تمیز به کار ببرید. اگر می‌خواهید میزان پایداری عطر بیشتر باشد، بعد از این که مقداری به پوست‌تان زدید، کمی منتظر بمانید تا خشک شده و جذب پوست شود و بعد یکی دوبار دیگر به همین ترتیب انگار که بخواهید چند لایه روی هم بکشید این کار را تکرار کنید. این‌طور مواد معطر بیشتر جذب پوست می‌شود. در حقیقت الکلی که به عطر اضافه شده موجب پخش شدن آن در فضا می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که شیشه‌های عطر و ادکلن خود را پشت پنجره و جلوی نور آفتاب قرار ندهید. مخصوصاً اگر شیشه‌ی آن‌ها شفاف و غیررنگی است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹ در ۵:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…