دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

وام ودیعه مستاجران، جزییات پرداخت

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرار است از محل منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده به منظور کمک به مستاجران نیازمند، وام ودیعه مسکن پرداخت شود.
وام ودیعه مسکن مستاجران

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، حداکثر متراژ واحد مسکونی برای برخورداری از وام ودیعه مسکن مستاجران در تهران ۷۵ متر و در سایر شهرها ۹۰ متر در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی با بیان جزییاتی از تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن، اظهار داشت: قرار است، کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی را که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده به منظور پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ به این معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای بهره‌مندی از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی نکته مهم دیگر برای پرداخت وام ودیعه را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر دانست و گفت: این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان وام ودیعه مسکن مستاجران از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

پیش از این طی مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله کرونا به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی و خودسرانه، حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر اعلام و تلاش شد تا بخشی از ودیعه مسکن و تسهیلاتی که این ستاد درنظر گرفته، به مستاجرانی ارائه شود که در گروه‌های هدف قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی آنان برابر الگوی طرح جامع مسکن است.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسهیلات ستاد مقابله با کرونا گفته بود: این بسته حمایتی به عنوان کمک به ودیعه مسکن افرادی است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجران فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “نرخ اجاره در مناطق مختلف تهران” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds