خواص معجزه آسای روغن کنجد برای سلامتی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن کنجد از دانه‌های کنجد گرفته می‌شود، روغن کنجد در آسیا بسیار محبوب و پرطرفدار است و دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن و پوست و مو است.
خواص روغن کنجد

امروزه با توجه به رواج طب سنتی، گرایش مردم به برخی مواد و دانه‌های طبیعی افزایش‌یافته است. یکی از این دانه‌ها که دارای فواید بسیار زیادی است و متخصصان تغذیه، مصرف آن را توصیه می کنند، دانه کنجد است. در این مطلب از مجله دلتا با خواص روغن کنجد آشنا می‌شویم.

مراقبت از مو

روغن کنجد به طور سنتی برای بهبود سلامت مو استفاده می‌شد. این روغن می‌تواند رنگ طبیعی مو را حفظ کند و از ریزش مو بکاهد. علاوه بر این، آثار آنتی باکتریایی آن می‌تواند به حذف پاتوژن‌ها یا موارد خارجی از پوست کمک کند.

مراقبت از پوست

روغن کنجد غنی از زینک است. زینک یکی از مهم ترین مواد معدنی برای پوست محسوب می شود. این ماده می‌تواند الاستیسیته و نرمی مو را بیشتر، به کاهش لکه های پیری کمک و شرایط پوستی همچون پیری زودرس را کمتر کند.

از آنجا که روغن کنجد لایه محافظی روی پوست ایجاد می‌کند می‌تواند به عنوان کرم ضد آفتاب استفاده شود. این گزینه نیز یک روش دیگر برای محافظت از بدن در برابر موارد خارجی و سموم است.

روغن کنجد برای درمان بیماری‌های قارچی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید روغن کنجد

محافظت از سلامت قلب

روغن کنجد مانند بیشتر روغن‌های گیاهی یک ماده مفید و خوشمزه است و به سبب محتوای اسید چربش می تواند برای بدن نیز مفید باشد.

روغن کنجد می تواند سطح کلسترول بد را کم کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. به این معنی که اگر روغن کنجد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید محافظت از قلبتان بیشتر خواهد شد.

بهبود کیفیت استخوان ها

مس، روی و کلسیم سه ماده معدنی مهمی است که در رشد استخوان‌های بدن تاثیر دارند. به این معنی که با حفظ سطح مناسب از روغن کنجد در رژیم غذایی می‌تواند نرخ رشد و توسعه استخوان ها را افزایش دهد و روند درمان و رشد مجدد استخوان‌ها را بیشتر کند.

با افزایش سن، مصرف روغن کنجد به پیشگیری از پوکی استخوان و سایر موارد مرتبط کمک می کند.

فواید روغن کنجد برای مو

تسکین اضطراب

Tyrosine، در روغن کنجد، به طور مستقیم به فعالیت های سروتونین در مغز مرتبط است که می تواند موجب تقویت خلق و خوی بدن توسط آنزیم ها و هورمون هایی شود که فرد را خوشحال می کند.

به عبارت دیگر، هنگامی که شما از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، روغن کنجد می تواند باعث بهبود خلق و خویتان شود.

بهداشت دهان و دندان

روغن کنجد توسط متخصصان دندانپزشکی به شدت توصیه می‌شود. در فرایندی به نام روغن کشی شما می‌توانید روغن را در دهان خود بگذارید و قبل از ریختن آن به بیرون از دهان، آن را در اطراف دندان ها بچرخانید.

به کمک روغن کنجد این فرایند می‌تواند شما را به دندان سفیدتر و سطح پلاک دندانی کمتر برساند. آثار آنتی باکتریایی قدرتمند در این روغن دلیل اصلی برای محافظت از سلامت دندان هاست.

پیشگیری از سرطان

روغن کنجد حاوی ماده آلی به نام phytate است که به طور مستقیم با کاهش توسعه سرطان مرتبط است.

علاوه بر این، منیزیم موجود در این روغن بالاست و این ماده معدنی ضروری نیز به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. محتوای کلسیمی روغن کنجد برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ بسیار موثر است.

خواص کنجد

افزایش جریان و متابولیسم

محتوای بالای روی و مس در این روغن به این معناست که بدن می‌تواند در سطحی بهتر عمل کند.

این موضوع عمدتا به این دلیل است که مس برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است. با وجود سطح بالایی از مس در این روغن، بدن می تواند مقادیر کافی از خون را به اندام ها و بافت ها برساند و سبک زندگی سالم تری برایتان به ارمغان آورد.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…