لایه برداری پوست صورت با روش‌های خانگی

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لایه برداری پوست صورت به درخشندگی آن کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از ترکیب قهوه، شکر، عسل و ... با انواع روغن استفاده کنید.
لایه برداری پوست صورت

‌می‌خواهید پوستی صاف، درخشان و بدون جوش‌های سرسیاه داشته باشید؟ لایه‌برداری می‌تواند یک روش عالی برای سالم نگه‌داشتن پوست باشد. اسکراب یک روش محبوب برای لایه برداری پوست صورت است و انواع مختلف آن را می‌توان از فروشگاه‌ها خریداری کرد. همچنین می‌توانید با استفاده از برخی مواد طبیعی موجود در خانه‌تان، آن‌ها را درست کنید. در این مطلب مجله دلتا با معرفی چند روش لایه برداری پوست صورت در خانه، در کنار شما هستیم.

خواص لایه‌ برداری پوست صورت با اسکراب

براساس گفته‌ آکادمی پوست آمریکا، لایه‌برداری باعث می شود تا پوست شما درخشان‌تر شود، چراکه لایه‌ رویی پوست را که از سلول‌های مرده تشکیل شده‌ است از بین می‌برد. این فرایند همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و بنابراین از این طریق نیز به بهبود کیفیت پوست کمک می‌کند.
اسکراب چیست؟

چند بار باید از اسکراب لایه‌بردار پوست استفاده کرد؟

بهتر است که هر روز از اسکراب پوست استفاده نکنید. لایه‌برداری بیش از حد پوست می‌تواند آن را خشک، حساس و تحریک کند. به طور کلی می‌توانید هفته‌ای دو یا سه بار به لایه‌برداری پوست خود اقدام کنید. اگر پوستی خشک و حساس دارید، بهتر است این تکرار به هفته‌ای یک بار تقلیل پیدا کند. در صورتی که دچار یک مشکل پوستی هستید و مطمئن نیستید که چند بار استفاده از اسکراب مجاز است، با یک متخصص پوست صحبت کنید. معمولا استفاده از اسکراب در حمام ساده‌تر است. اسکراب را باید با حرکات دورانی روی پوست ماساژ داد و سپس با آب گرم آن را آبکشی کرد.

لایه برداری پوست؛ نحوه درست کردن انواع اسکراب در خانه

برای درست کردن اسکراب بدن در خانه، مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق برای هم زدن
  • یک کاسه برای مخلوط کردن مواد
  • قاشق یا فنجان برای اندازه گیری
  • روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن هسته انگور، روغن بادام یا روغن زیتون
  • ظرف دردار برای نگهداری اسکراب
  • در صورت تمایل چند قطره روغن اسانس بر اساس سلیقه

پس از تهیه‌ی این مواد، می‌توانید روغن‌ها را با پودر مورد علاقه‌ خود، چیزی مثل نمک یا شکر، مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید مواد دیگری که برای پوست مفید است، مانند عسل یا چای سبز را نیز اضافه کنید که در ادامه برخی از این دستورالعمل‌ها را معرفی خواهیم کرد. هنگام درست کردن اسکراب خانگی، رسیدن به قوام مناسب بسیار اهمیت دارد. اسکراب شما نباید بیش از حد آبکی یا بیش از حد سفت یا شکننده باشد.

اسکراب قهوه حاوی کافئین

برخی شواهد علمی حاکی است که کافئین می‌تواند به کاهش سلولیت کمک کند. در سال ۲۰۱۱، یک کرم حاوی کافئین و برخی مواد دیگر روی ۷۸ شرکت کننده آزمایش شد. این مطالعه نشان داد که پس از ۱۲ هفته استفاده، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در سلولیت پوست خود تجربه کردند. دریک مطالعه‌ دیگر در سال ۲۰۱۵ همین نتایج به دست آمد. با این حال، این کرم‌ها  مواد دیگری مانند رتینول دارند، بنابراین تعیین اینکه کافئین به تنهایی در کاهش سلولیت موثر بوده باشد، کار دشواری است.
بر این اساس، قهوه یک ماده محبوب و بسیار مناسب برای تولید یک اسکراب لایه‌بردار است. دانه‌های ریز آن رفتار ملایمی با پوست دارند و هم‌زمان برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست موثرند. برای تهیه‌ی اسکراب قهوه مراحل زیر را دنبال کنید.

لایه برداری پوست

مواد لازم
پودر قهوه نصف فنجان
آب داغ ۲ قاشق غذاخوری
روغن نارگیل گرم شده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
۱. پودر قهوه را به آب گرم اضافه کرده و در یک کاسه مخلوط کنید.
۲. روغن نارگیل را اضافه کنید. در صورت نیاز مقدار روغن یا قهوه را بیشتر کرده تا قوام خوبی حاصل شود.
۳. هنگامی که اسکراب شکل مناسبی به خود گرفت، مخلوط را درون ظرف نگهداری بریزید و هنگام نیاز مصرف کنید.

 اسکراب شکر قهو‌ه‌ای؛ ارزان و در دسترس

شکر قهوه‌ای یک ماده ارزان قیمت و دردسترس است که همچنین می‌تواند برای لایه برداری پوست صورت به کارتان آید. شکر قهوه‌ای ملایم‌تر از نمک دریاست و این امر آن را به یک ماده‌ی ایده‌ال برای پوست‌های حساس تبدیل می‌کند. دانه‌های شکر ممکن است اسکراب را کمی چسبناک کند، بنابراین بعد از لایه‌برداری به خوبی پوست را آبکشی کنید.

انواع اسکراب

مواد لازم
شکر قهوه‌ای نصف فنجان
روغن مورد نظر مثل روغن نارگیل، زیتون، بادام یا هسته‌ی انگور نصف فنجان
روغن اسانس (در صورت تمایل) به مقدار کافی

طرز تهیه:
۱. شکر و روغن را در یک کاسه به خوبی ترکیب کنید. در صورت نیاز مقدار شکر یا روغن را افزایش دهید تا قوام مناسب حاصل شود.
۲. اگر مایلید، یک یا دو قطره روغن اسانس نیز اضافه کنید و هم بزنید.
۳. هنگامی که قوام و عطر اسکراب مطلوب به دست آمد، آن را درون ظرف نگهداری بریزید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با پاکسازی پوست مطلب “پاکسازی پوست با بخور” را مطالعه کنید.

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…