دکوراسیون پذیرایی بزرگ؛ ایده های کاربردی و ساده

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌توانید به سلیقه شخصی، استفاده از قفسه‌های دکوری، تغییر مبلمان، انتخاب لوستر مناسب و ... رجوع کنید.
دکوراسیون پذیرایی بزرگ

حتما تا به حال شنیده اید که می‌گویند هر چه فضا بزرگتر باشد دردسر چیدمان و دکوراسیون آن سخت‌تر است؟! اکنون می‌خواهیم اشتباه بودن این نظر را اثبات کنیم. در این مطلب از مجله دلتا ما نیز به سراغ بررسی ایده‌ها و نکات کارآمد در  مورد  دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌رویم.

دکوراسیون و طراحی داخلی در صورت اجرا به روش درست و اصولی کاری دلنشین و دوست داشتنی خواهد بود. چیدمان منزل بر خلاف تصور عده‌ای، نیاز به تخصص و مطالعه دارد و باید با دانستن نکات و رعایت اصول انجام شود. در غیر این صورت نتیجه‌ای نامناسب  خواهد داشت. در صورت داشتن فضایی بزرگ، امکان پیاده کردن طرح‌های بسیاری را بدون محدودیت در اختیار خواهید داشت. اما فراموش نکنید بزرگی فضا به آن معنا نیست که با شلوغ کردن آن نوعی اغتشاش بصری در فضا ایجاد کنید. بلکه محیط باید تعادل را در بهترین حالت خود داشته تا طراحی دکوراسیونی هال و پذیرایی شما زیبا باشد.

دکوراسیون پذیرایی

تزیین پذیرایی بزرگ با تصاویر خانوادگی

یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین ایده‌ها در خصوص دکوراسیون پذیرایی بزرگ استفاده از تصاویر خانوادگی و آلبوم هایتان است. این ایده به جز پر کردن دیواره‌های خالی باعث می‌شود فضا صمیمی‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

همه افراد علاقه‌ زیادی به تماشای عکس و یادآوری خاطرات گذشته دارند بنابراین این ایده نوعی سرگرمی به حساب آمده و سبب گذراندن وقت افراد می‌شود. برای اجرای آن کافی است عکس‌های مورد علاقه‌ خود را قاب گرفته و در جای مناسب به کار برید. می‌توانید بسته به سلیقه و خلاقیت خود در مورد ابعاد عکس‌ها تصمیم گیری کرده و از اندازه‌های مختلف بهره برید. نکته‌ی مهم استفاده از عکس‌ها در جای مناسب است که باید تناسب و تعادل محیط را بهبود بخشد.

استفاده از قفسه برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

نصب قفسه در فضا را هیچ گاه فراموش نکنید. قفسه علاوه بر پر کردن دیوار‌های خالی ، تناسبات بصری محیط را بهبود می‌بخشد. از طرفی نصب قفسه هزینه‌ چندانی برایتان نداشته و اجرای راحتی نیز دارد.

دکوری‌های مورد استفاده روی قفسه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بر زیبایی فضایتان بیفزاید و یا سبک و سیاقی را که به دنبال آن هستید در انتخاب وسایل خود رعایت کنید. درحقیقت قفسه جایگزین بوفه‌های سنتی در سبک مدرن است و طرفداران بسیاری نسبت به بوفه پیدا کرده است.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از مبلمان مناسب برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

‌می‌توان گفت که مبل، قلب فضای پذیرایی است یا به عبارتی نقطه‌ی کانونی این فضا به حساب می‌آید؛ بنابراین انتخاب مبلمان به عنوان چشم گیرترین عنصر پذیرایی باید با وسواس بیشتری انجام شود. با توجه به سبک طراحی داخلی و سلیقه‌ خود نسبت به انتخاب مدل مبلمان‎تان اقدام کنید.

 نکته‌ی مهم رنگ مبلمان شما است که باید در هماهنگی و یا ارتقا کیفیت محیط باشد.شایان ذکر است که راحتی مبلمان مهم‌ترین ویژگی آن است، بنابراین راحتی را هیچ گاه فدای زیبایی نکنید.

دکوراسیون داخلی

انتخاب درست لوستر برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

لوستر نیز جزیی از نقاط کانونی فضای پذیرایی به حساب می آید و باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. به لطف طراحان و تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌ها در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه شده است که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی خود دست به انتخاب بزنید.

لوستر پذیرایی

استفاده از گیاهان سبز برای دکوراسیون پذیرایی

گیاهان سبز به جز پر کردن فضا باعث تزریق شادابی و نشاط به محیط زندگی شما می‌شود؛ بنابراین می‌توان ویژگی مثبت آن‌ها را نحوه‌ تاثیر گذاری بر روحیه ساکنان دانست. با توجه به زندگی آپارتمانی این روز‌ها می‌توان خلا فضای سبز رو به طور کامل در خانه‌ها احساس کرد. در این صورت استفاده از گیاهان سبز را نه فقط به دلیل زیبایی بلکه می‌توان به سبب ضرورت به کارگیری شان یک الزام دانست. نوع و نحوه‌ آراستگی گیاه سبز نیز می‌تواند بر ارتقای کیفی فضا تاثیر گذار باشد. مکان قرارگیری این گیاهان نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی

 استفاده از پارتیشن در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

اگر فضای پذیرایی تان بزرگ بوده و نیاز به بخش بندی برای هویت بخشی بهتر به آن دارید، می‌توانید از پارتیشن‌هایی مانند پاراوان برای رسیدن به این هدف بهره بگیرید. امروزه پارتیشن‌ها دنیایی از رنگ و طرح‌ها را داراست بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که با توجه به هر سلیقه و سبکی که دارید نمونه‌ مورد نظر خود را خواهید یافت. البته اگر نمونه‌ی بسیار خاصی مد نظرتان است می‌توانید آن پارتیشن را سفارش دهید تا به طور اختصاصی برایتان تولید کنند.

دکوراسیون داخلی

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…