دکوراسیون باغچه، بهشت را به حیاط خود بیاورید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون باغچه بر خلاف نظر عده‌ای، بسیار مهم و حائز اهمیت است. باغچه و حیاط یک موجود زنده است که همواره در حال رشد و نمو است. سرزندگی و رشد آن، روی سلامت و روحیه افراد تاثیر به سزایی دارد.
دکوراسیون باغچه

همان قدر که دکوراسیون داخلی بر تمایل افراد به حضور و احساس رضایت ساکنان تاثیرگذار است، نقش حیاطی زیبا و سرزنده بر سلامت ذهنی و روحی انسان‌ها انکار ناپذیر است. در این مطلب به معرفی تکنیک‌ها و ایده‌ها برای دکوراسیون باغچه می‌پردازیم . با مجله دلتا همراه باشید.

فضایی برای نشستن ایجاد کنید

با گذاشتن چند صندلی و یک میز هر چند کوچک، فضایی برای استراحت و لذت بردن از باغچه‌ خود ایجاد کنید. در حقیقت تمام تلاش و زحمات شما در ایجاد و نگهداری از باغچه‌تان برای این است که بتوانید از آن استفاده و لذت ببرید. برای این مورد احتیاجی به مبلمان لوکس و تشریفاتی ندارید، بالعکس اگر از وسایل دست ساز برای دکوراسیون باغچه خود بهره برید، محیطی دلنشین‌تر و طبیعی‌تر خواهید داشت.

فضای سبز

 باغچه عمودی بسازید

برای ساخت چنین باغچه‌هایی خودتان دست به کار شده و با تخته‌های کهنه و وسایل دیگر شروع به ساخت کنید. این باغچه‌ها محاسن بسیاری دارند. از جمله این نکات مثبت می‌توان به رشد گیاهان در ارتفاع به جای فضای افقی اشاره کرد. اگر باغچه‌ای کوچک دارید، با این روش می‌توانید فضایتان را سبز‌تر کرده و از گیاهان مختلف و متعددی برای زینت بخشیدن به باغچه و حیاطتان بهره برید.

 از تایر‌های کهنه استفاده کنید

با رنگ کردن تایر‌های کهنه و بی استفاده یک طرح متفاوت برای باغچه خود در نظر بگیرید. زینت دادن تایر‌های متفاوت با گیاهان مختلف یک ایده‌ نو و بکر برای دکوراسیون باغچه به حساب می‌آید. در انتخاب رنگ‌ها شجاع بوده و از رنگ‌های شاد و زنده بهره برید. مسلما برای بهتر به چشم آمدن تایر‌ها از گیاهان پوششی و یا گیاهان بسیار بزرگ نباید استفاده کنید. انتخاب گل‌های متنوع بهترین گزینه در چنین دکوراسیونی برای باغچه است.

دکوراسیون فضای سبز

گل‌آرایی منظمی داشته باشید

ایجاد نظم در کاشت گیاهان اهمیت بسیاری دارد. این امر وقتی که بخواهید از آن گیاهان بهره‌مند شوید نمایان‌تر خواهد شد. یک راه آسان برای این منظور، استفاده از تخته‌های چوبی جعبه‌های میو‌ها و سبزیجات است. تخته‌ها را از هم باز کرده، و با فاصله‌ مناسب در زمین مستقر کنید. بهتر است گیاهانی که در این بخش می‌کارید، سبزیجات و مواد غذایی باشند، تا برای منزلتان همیشه بخشی از مواد غذایی تان تازه و به بهترین کیفیت باشد. از طرفی این کار لذت خاص خودش را دارد.

به دکوری‌های خاص اهمیت دهید

یکی از راه‌های دکوراسیون باغچه استفاده از لوازم کهنه و به دور از استفاده در حیاط است. به طور کلی می‌توان گفت: هیچ وسیله‌ای دور ریختنی نیست و شما هر چیزی را می‌توانید تبدیل به یک عنصر دکوری و خاص در حیاط و باغچه تان کنید. استفاده از کنسول و دراور به عنوان گلدانی مدرن در حیاط برای کاشت گیاهان در این وسایل مانند قبل عمل کنید. مقدار خاک و کود در صورت لزوم در سطح مورد نظر ریخته و گیاه را بکارید. مسلما گیاه انتخابی شما باید گل‌های دائمی و یا فصلی باشد.

با ایجاد یک آتشدان محیط خود را گرم کنید

شما می‌توانید بسته به فضا و متراژ و سبک طراحی خود از فرم‌ها و طرح‌های دیگری بهره جویید. استفاده از چنین آتشدان‌هایی علاوه بر زیبایی می‌تواند در فصل زمستان، میل شما را برای استفاده از طبیعت بیرون زیادتر کند. حتی می‌توانید طراحی این آتشدان را به گونه‌ای انجام دهید تا بتوانید از آن برای بعضی سرخ کردنی‌ها روی سیخ‌های مربوطه و دم کردن چای نیز استفاده کنید.

دکوراسیون فضای سبز

 معجزه آب را فراموش نکنید

برای داشتن یک پکیجی بی نظیر و کامل، تا آن جا که فضایتان اجازه می‌دهد، در دکوراسیون باغچه خود آب را در نظر بگیرید. اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید از حوضچه‌های کوچک‌تر و یا حتی در مواردی عمودی و آبشار مانند بهره برید. امروزه به لطف طراحان و تولید کنندگان، هر چیزی برای هر نیازی موجود است.

گل آرایی

 

 

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…