رنگ های خنک تابستانی در دکوراسیون داخلی!

۳
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ ها در شادی و نشاط زندگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
رنگ های خنک تابستانی

رنگ های خنک تابستانی، مطلبی است از دکتر ابراهیم یوسفی که بطور اختصاصی در مجله دلتا به نظرتان می‎رسد.

تابستان گرم و کم سابقه در برخی نقاط کشور بیداد می کند و مطلوب همه ما در این روزهای گرم، خنک کننده ها و نوشیدنی های خنک و گوارا است. درعین حال نباید از عامل محیط زندگی و کار که می‎تواند احساس گرما را درما تا حد زیادی کاهش دهد غافل شویم.

رنگ های خنک تابستانی

درمحیط های زندگی و کارهم وقتی از فضای بیرون به آن پناه می‎بریم تا مدتی حتی با وجود روشن بودن سیستم های خنک کننده احساس گرما می‎کنیم و علت آن فرمانی است که مغز ما پس از تحمل گرمای فراوان و با وجود قرار گرفتن در محیط خنک به بدن می‎فرستد تا ما همچنان احساس گرما کنیم و به خنک کردن خود و مصرف مایعات بپردازیم.

رنگ

از این رو بنا داریم چند ترکیب رنگ های خنک تابستانی در فضای منزل را به شما پیشنهاد کنیم که می‎شود در مناطقی از کشور بکار گرفت و از آن لذت برد. ترکیبی که می تواند تاثیر روانی گرما را به شدت کاهش دهد و محیط شما را خنک و راحت کند. این ترکیب رنگ ها ، ایده های مناسب برای شهر ها و استانها ی جنوبی کشورند که در اکثر فصول سال تابستانهایی طولانی را سپری می‎کنند و زمستانها اغلب آب و هوایی بهاری دارند.

رنگ های تابستانی

۱ – ترکیب آبی ، آبی خاکستری و سبز

ترکیب رنگ آبی

این ترکیب ،حس رنگ های خنک تابستانی را به محیط القا می کند. ترکیب آبی و خاکستری به عنوان رنگ های خنک تابستانی و اصلی می‎تواند جایگزینی جذاب برای رنگ تکراری و خسته کننده ی سفید در محیط باشد و نیاز نیست این رنگ ها را در دیوار به کار رود زیرا به راحتی میتوان باپخش کردن این رنگ ها در دیوار ها، مبلمان و تزیینات، به این هدف که محیطی خنک، ملایم و دوست داشتنی است دست یابید.

۲ – ترکیب رنگ های سبز استوایی و آبی

ترکیب رنگ سبز

رنگ آبی یکی از قوی ترین و پر صدا ترین رنگهااست .یک قطره رنگ ابی میتواند یک سطل بزرگ رنگ سفید را آبی روشن کند پس، دقت کنید که به مقدار لازم و خیلی کم استفاده شود. این ترکیب رنگ حسی جذاب و شاد به محیط میدهد و با این ترکیب می توانید محیطی صمیمی و دوست داشتنی داشته باشید که حس خنکی ملایمی دارد و محیط را در عین تازگی صمیمی می‎کند.

۳ – ترکیب رنگ های خنثی

رنگ های خنثی

اگر طرفدار استفاده از رنگ های برجسته و قوی نیستید می توانید از ترکیب رنگهای خنثی مثل رنگهای آبی سبز یا سبز آبی با خاکستری روشن استفاده کرده وبا بهره گیری از این ترکیب فضایی ملایم را خلق کنید که در آن مبلمان و تزیینات در فضا حل می شوند و کاملا در تناسب و تعادل قرار می گیرند. البته این نسخه یعنی ترکیب رنگ اصلی و خالص با خاکستری روشن را میتوانید برای متعادل ساختن تمام رنگ ها در کلیه ی پروژه ها بکار بگیرید .

۴ – آبی جوهری و سبز چمنی

رنگ آبی

اغلب برای ایجاد فضایی رسمی تر با هویتی مشخص، کمتر سراغ رنگهای تیره می‎رویم. رنگهایی که فضا را هم متشخص و جذاب میکند و هم نور محیط را کاهش می دهد و در نتیجه فضا محدودتر دیده میشود. پس اگر از این ترکیب بهره میبرید محاسن و معایب ان را نیز در نظر بگیرید و با توجه به این خصوصیات تصمیم گیری کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

۳ دیدگاه

  1. کاظمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

  2. صوفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۵ ب٫ظ

    مفید و عالی

    پاسخ

  3. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۵ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…