چه کسی اختراع گراهام بل را کامل کرد؟!

۱
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دزدگیر مکانیکی که جوان دانشجوئی بیش از نیم قرن پیش آن را اختراع کرد، دامی بزرگ برای سارقان بود که خیلی زود آنها را لو میداد.

محمد تقوی، مدیر وب سایت ملکی جهانی دلتا با بیش از نیم قرن تجربه درخشان در عرصه معاملات املاک و مبتکر دلالی علمی املاک در کشور در دهه ۴۰ دانشجوی رشته اقتصاد و بازرگانی بود و با اختراع این دستگاه، خیال همه را بابت جلوگیری از سرقت اموالشان راحت کرد.

دزدگیر مکانیکی

دزدگیر مکانیکی که محمد تقوی موفق به ساخت آن شد و دراداره اختراعات آن زمان به ثبت رسید درگوشه ای پنهان در منازل و موسسات که کابل تلفن داشتند نصب می شد و اگر دزدی در غیاب صاحبخانه  یا مسئولان موسسات عمومی می‎خواست به درون این مکان ها راه یابد دزدگیر، بطوراتوماتیک روشن می‎شد و  شماره تلفن کلانتری محل را می‎گرفت. از آنجا که ممکن بود تلفن کلانتری در آن لحظه اشغال باشد، دستگاه دزدگیر بلافاصله تلفن کلانتری دیگری را می‎گرفت و بطورخودکار جریان سرقت را به مقامات آن کلانتری اطلاع می‎داد.

نکته قابل توجه این است که اگر دستگاه دزدگیر با ۵ شماره تماس می‎گرفت و مشترکین آنها مشغول صحبت بودند پس از مدتی کوتاه، دوباره شروع به گرفتن همان شماره‎ها می‎کرد تا هر چه سریع‎تر آنها را از سرقت محل مطلع کند.

محمد تقوی، بنیانگذار وب سایت ملکی جهانی دلتا در گفت و گو با مجله دلتا  درباره اینکه چرا تصمیم گرفت این دزدگیر را اختراع کند میگوید: «از آنجا که در آن زمان دغدغه ام نگرانی مردم ازبابت دستبرد اموالشال توسط سارقان بود به فکرم رسید که دستگاهی بسازم تا به این نگرانی ها پایان دهم .»

او در مورد هزینه ساخت این دستگاه افزود: درآن زمان تهیه قطعات برای ساخت دستگاه راحت بود و بنابراین قطعات را با کمترین هزینه خریدم و به سبب قیمت کم تمام شده و کارکرد موفق آن، مردم به خوبی از دستگاه دزدگیر استقبال کردند.

شایان ذکر است اکنون که سالها از اختراع دزدگیر مکانیکی میگذرد، طراحی و راه اندازی وب سایت ملکی جهانی دلتا، همچنان نشان‎دهنده  نبوغ  و جهان‎بینی متفاوت محمد تقوی است، و وب سایت دلتا به کاربران این امکان را میدهد تا با یک جست وجوی ساده، ملک مناسب خود را در سراسر شهرهای ایران و در کوتاهترین زمان انتخاب و خریداری کنند.

یک نظر

  1. مجسن شاهوردی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۷:۰۸ ب٫ظ

    مجمئ تقوی یه نابغه ی بالفطره اس دمش گرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…