بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با تاثیر رنگ‌‌ها و استفاده از آن‌ از اصلی‌ترین نکات دکوراسیون داخلی خانه است. چه رنگی برای دکوراسیون داخلی خانه من مناسب است؟
بهترین رنگ برای دکوراسیون

یکی از نکات مهم هنگام اجرای دکوراسیون، توجه به رنگ‌هایی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با بهترین رنگ برای دکوراسیون و تاثیری که این رنگ‌ها بر روحیه‎تان می‌گذارد، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی با رنگ آبی، آرامش در منزل

رنگ آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل و ایجاد محیطی بی‌سروصدا، می‌شود و وفاداری، حس محافظه‌کارانه و مسئولیت را افزایش می‌دهد.

نکته جالب در رابطه با این رنگ این است که باعث احساس رفاه، تازگی، زیبایی و شادابی بیشتر در افراد می‌شود زیرا این رنگ تداعی‌کننده آب و آسمان است و آب و آسمان بیشترین تاثیر را در رابطه با آرامش افراد در بردارد.

شاید دلیل بیشتر افراد برای انتخاب آن احساس صلح و آرامشی است که در خانه خود پس از سپری کردن یک روز طولانی دارند. رنگ آبی از آن دسته از رنگ‌هایی است که علاوه بر آرامش اعتمادبه خود در فرد را افزایش می‌دهد و فرد با اعتماد به نفس بیشتری اوقات خود را سپری می‌کند.

2271 677 بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی با رنگ سبز، آسایش در خانه

بر اساس تحقیقات متداول روی انسان‌های مختلف،کسانی رنگ سبز را برای دکوراسیون اتاق خواب یا منزل خود استفاده می‌کنند که از ارتباطات اجتماعی و معاشرت‌های اجتماعی سالم لذت می‌برند. اغلب این افراد شاد و سرزنده به فعالیت می‌پردازند و با آرامش خاصی روز خود را سپری می‌کنند چون رنگ سبز تضمین آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

بیشتر افراد مشهور و سرمایه دار معاصر از این رنگ استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند که این رنگ باعث ثروت، رشد، تولد و تجدید حیات بیشتری در آن‌ها می‌شود و اعتماد به نفس خاصی برای امور روزمره به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این‌ها رنگ سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.

2275 295 بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز، شادابی و نشاط در خانه

اگر به دنبال رنگی مدرن با چیدمانی خاص از طیف رنگ‌ها هستید قطعا قرمز بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه است. جذابیت و نشاطی که در رنگ قرمز وجود دارد در هیچ رنگ دیگری دیده نمی‌شود. از جمله ویژگی‌های این رنگ این است که خود یک سبک را ایجاد می‌کند و داشتن اعتماد به نفس را به فرد می‌رساند.

قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس و افزایش مقاومت می‌شود و رنگ جسم را خوب منعکس می‌کند.

همیشه لازم نیست برای استفاده از این رنگ در منزل اغراق کنید، می‌توانید با ترکیب کمی از رنگ سفید همراه با آن جلوه‌ای مدرن و شیک به منزل خود بدهید.

روانشناسی رنگ

دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی، سرزندگی و هیجان

نیازی به توضیح زیادی نیست وقتی شما به این رنگ علاقه دارید قطعا انتخاب مناسبی برای شما است زیرا روانشناسی این رنگ قدمتی دیرینه دارد و فیثاغورس از سالن‌های نارنجی رنگ‌ برای درمان در چین قدیم، مصر باستان و هند استفاده می‌کرد

این ها نمونه‌های بارزی است که ثابت کند بهترین رنگ برای محیط از جمله سالن‌ها، از زمان قدیم تا به حال نارنجی است. علاوه بر این‌ها از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند.

به گفته «کریس ایزیکووسکی»، متخصص خواب مرکز خواب ادینبورگ، گیرنده‌های ویژه‌ای به نام سلول‌های گانگلیونی در شبکیه چشم وجود دارند که به رنگ نارنجی بسیار حساس‌ اند.

 تاثیر رنگ در دکوراسیون

 

 

یک نظر

  1. متین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…