گلکاری بالکن با ۶ ایده جدید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بالکن کوچکی دارید بهتر است از گلدان‌های دیواری، نرده‌ای و آویزان برای گلکاری استفاده کنید. اما اگر بالکن بزرگی دارید، می‌توانید یک پارک کوچک بسازید
گلکاری در بالکن

اگر عاشق گل و گیاه هستید، اما به دلیل فضای کوچک آپارتمان‌تان کاشت گل‌ها را نادیده می‌گیرید، کافی است از فضای بالکن خانه تان استفاده کنید. فرقی نمی‌کند بالکن خانه شما شمالی باشد یا جنوبی، کوچک باشد یا بزرگ؛ ایده‌های متنوع و زیادی برای گلکاری در بالکن وجود دارد؛ که حتما یکی از آن‌ها برای خانه شما هم مناسب است. در این مطلب از مجله دلتا با ۶ ایده برای گلکاری در بالکن آشنا خواهید شد.

تزیین بالکن‌های کوچک با گلدان نرده‌ ای 

اگر بالکن کوچکی دارید می‌توانید از گلدان خورجینی یا نرده‌ای برای کاشت گل استفاده کنید. این گلدان‌ها روی نرده قرار می‌گیرند و احتمال شکستن و سقوط آن‌ها کم است. از گلدان‌های نرده‌ای با رنگ‌های روشن استفاده کنید و زیبایی گل هایتان را به همه نشان دهید.

گلکاری تراس

با گل‌ها یک جنگل شلوغ در بالکن درست کنید

اگر می‌خواهید دکوراسیون بالکن شما پوشیده باشد و طبیعت را به بالکن خانه بیاورید، انواع مختلف گل‌ها را در کف بالکن قرار دهید و یا آن‌ها را آویزان کنید. یک بالکن جنگلی محیطی آرام و پوشیده برای استراحت شما در فضای باز ایجاد می‌کند.

گل‌های زینتی را در گلدان‌های معلق بکارید

یکی از رایج‌ترین و جذاب‌ترین ایده‌ها برای گلکاری در بالکن، آویزان کردن گلدان‌ها است. در این روش هیچ فضایی از بالکن اشغال نمی‌شود و زیبایی گل‌ها را می‌توانید به همه نشان دهید. اگر به دنبال تنوع دادن به این روش هستید از گلدان آویز حصیری استفاده کنید. این گلدان‌ها جذابیت بیشتری به بالکن شما می‌دهند.

از تراریوم آویز برای کاشت گل استفاده کنید

تراریوم‌ غالبا از جنس شیشه است و در شکل‌های هندسی متفاوت و منحصر به فردی در بازار موجود است. این گلدان‌های شیشه‌ای با سنگریزه‌ها پر می‌شوند و محل مناسبی است برای کاشت گیاهانی مانند کاکتوس که به آب کمی نیاز دارند.

گلکاری بالکن

حفظ حریم خانه با کاشت گل‌های بالا رونده در بالکن 

حتما تاکنون منظره زیبای گل‌های بالارونده را در بالکن‌ها مشاهده کرده اید. این گل‌ها با تکیه بر دیوار بالکن و یا نرده‌های آن رشد می‌کنند. با استفاده از این گل‌ها طبیعت را به خانه تان می‌آورید. این گل‌ها پوشش مناسبی برای افزایش حریم خصوصی هستند. از گل‌های بالارونده که برای کاشت در بالکن مناسب هستند می‌توان به پاپیتال، عشقه و موچسب اشاره کرد.

 از گلکاری عمودی استفاده کنید

یک روش ایده آل و رایج برای گلکاری در بالکن گلکاری عمودی است. در این روش گلدان‌ها با یک طناب فلزی محکم به یکدیگر متصل شده اند و با استفاده از قلاب از سقف آویزان می‌شوند. در این روش گلدان‌ها کاملا زیر یکدیگر قرار دارند. برای آبیاری این گل‌ها کافی است به گلدان‌های بالایی آب بدهید تا آب اضافی آن به گلدان پایینی هم برسد و کف بالکن خیس و کثیف نشود.

فضای باز

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با رنگ‌های شاد در دکوراسیون مطلب “دکوراسیون منزل با رنگ های شاد” را مطالعه کنید.

منبع: ستاره

 

 

 

 

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…