ودیعه مسکن مستاجران را دولت می‌پردازد

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسته حمایتی ستاد ملی مقابله با کرونا به مستاجرینی ارائه می‌شود که واحدهای مسکونی آنان مطابق الگوی طرح جامع مسکن است.
ودیعه مسکن

در مصوبه جدید ستاد ملی مقابله کرونا به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی و خودسرانه، حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر را اعلام و تلاش شده تا بخشی از ودیعه مسکن و تسهیلاتی که این ستاد درنظر گرفته، به مستاجرینی ارائه شود که در گروه‌های هدف قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی آنان مطابق الگوی طرح جامع مسکن است.

به گزارش مجله دلتا وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسهیلات ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: این بسته حمایتی به عنوان کمک به ودیعه مسکن افرادی است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجرین فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد می‌شود. مبلغ آن هنوز مشخص نشده است و بعد از پرداخت تسهیلات به مشاغل در مراحل بعد تسهیلات مستاجران پرداخت می‌شود.

اسلامی افزود: حداکثر افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلانشهر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است. البته باید تمدید قراردادهای اجاره در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند؛ نکته مهم این است که اگر مستاجر به تکالیف و تعهدات قانونی خود در برابر موجر عمل نکند، با حکم دادگاه، حکم تخلیه برایش صادر می‌شود و طی دوماه باید ملک را تخلیه کند.

وزیر راه وشهرسازی با توضیح در خصوص صندوق پس‌انداز یکم تاکید کرد: بانک مسکن در سه سال گذشته که صندوق پس‌انداز یکم فعال بوده حدود ۱۶۰ هزار نفر را از این طریق خانه‌دار کرده و اکنون در طرح اقدام ملی مسکن کسانی که در سامانه ثبت‌نام کردند و همزمان در صندوق پس‌انداز یکم حساب دارند در اولویت واگذاری واحدهای مسکونی هستند. معدل سنی ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن بعد از پالایش، ۳۴ سال است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ق٫ظ

    عملی نمی شود

    پاسخ

  2. مسعودیدالهی فارسانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۵۲ ب٫ظ

    ن یک مستاجرم ووضعیتم کاملا با همه فرق دارد برا یه مملکتی که از در دیوارش دزدی میشه یکی مثل من را خونه دار بکند کار مهمی نکرده اید چرا من معلول از کار افتاده یه سرپنا ندااشته باشم ولی یه عده ای اپارتمان رو اپارتمان میزارن من دو تا بچه چرا نباید در این مملکت یه خونه داشته باشم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

    چون ما مساجر هستیم ثبت نام مسکن نکردیم تعلق نمیگیرد دولت که بدبختی ما از دست شماست را وعده دروغ میدهید ما که با سی میلییون نمیتوانیم دسشویی هم بخریم خدا از تون راضی نباشه مسلمانی شما کو بی غیرتها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…