درمان گل مژه در منزل

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیش‌تر گل‌مژه‌ها بی‌خطر هستند و خود به خود بر طرف می‌شوند، ولی اگر شما از جمله افرادی باشید که این بیماری چشمی را تجربه کرده باشید، احتمالاً پلک متورم قرمز رنگ حاصل از این بیماری بسیار شما را آزار داده است.
درمان گل مژه

خوشبختانه، چندین راه برای درمان گل مژه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کمی سریع‌تر از شر این مشکل خلاص شوید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا چند مورد از درمان‌های خانگی گل مژه را مطرح کنیم.

پلک‌های خود را تمیز کنید

اگر پلک شما گل مژه بزند، اولین کاری که باید انجام داد، تمیز کردن پلک‌ها است. با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز، پنبه یا پد آرایشی آغشته با شامپو بچه و یا قطره‌ی چشم پلک خود را شسته و بعد از آن به کمک آب گرم آن را آب کشی کرده و سپس به آرامی خشک کنید.

دست‌های خود را بشویید

قبل و بعد از لمس گل مژه از تمیز بودن دست‌های خود مطمئن شوید. حوله‌ی خود را هم با دیگران به اشتراک نگذارید و از وسایل شخصی خود استفاده کنید.

آرایش نکنید

زمانی که چشم شما گل مژه می‌زند، لازم است که به صورت موقت از آرایش چشم‌های خود دست بردارید. توجه داشته باشید که پوشاندن گل مژه با مواد آرایشی روند درمان آن را به تعویق خواهد انداخت. از طرفی بهتر است که از وسایل و براش‌های آرایشیقدیمی که احتمالاً آلوده هم هستند دیگر استفاده نکنید.

درمان خانگی گل مژه

از لنزهای چشمی استفاده نکنید

اگر به بیماری گل مژه مبتلا هستید و در عین حال چشمان ضعیفی دارید، لازم است که در این مدت استفاده از لنزهای تماسی چشمی را متوقف کرده و از عینک استفاده کنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید

برای سرعت بخشیدن به روند درمان سه الی ۴ بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید.

از چای کیسه‌ای یا حوله‌ی گرم استفاده کنید

بسیاری از مردم مبتلا به گل مژه چای کیسه‌ای را بر روی چشم‌های خود قرار می‌دهند. می‌توانید یک حوله‌ی تمیز را در آب گرم ( نه داغ) قرار داده و بعد از گرفتن آب اضافی، آن را بر روی چشمان بسته‌ی خود قرار دهید.

علت گل مژه

گل مژه را نترکانید

در این نوع درمان استفاده از کمپرس گرم این است که گل مژه به سطح پوست آمده و یک تاول چرکی بر سطح پوست ظاهر شود. ولی به هیچ وجه سعی نکنید تا گل مژه را بترکانید. استفاده از کمپرس گرم کمک می‌کند که اغلب بدون هیچ مشکلی گل مژه باز، خشک و درمان شود. توجه کنید که فشار دادن گل مژه و ترکاندن آن احتمال پخش شدن عفونت را چند برابر می‌کند.

جراحی چشم

گاهی به علت عفونت باقی مانده و یا درد شدید حاصل از گل مژه پزشک ناچار می‌شود به کمک جراحی گل مژه‌های بزرگ را برداشته و به این ترتیب از پخش شدن عفونت هم جلوگیری کند.

با پزشک خود مشورت کنید

با وجود اینکه نکات یاد شده تا حدود زیادی به رفع مشکل بیماری گل مژه کمک می‌کنند. ولی توصیه می‌شود که در صورت بروز مشکل حتماً با پزشک متخصص بیماری‌های چشم خود مشورت کنید. پزشک در صورت نیاز پماد مخصوص گل مژه و یا دیگر درمان‌های موجود را تجویز خواهد کرد تا این عارضه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

بهداشت چشم

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های درمان حالت تهوع در ماشین مطلب “حالت تهوع در ماشین، راه‌های کنترل و درمان آن” را مطالعه کنید.

منبع: دکتر دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…