تزئین دیوار خانه با ایده هایی جذاب

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی در فضای خانه با وجود چینش مناسب تمام اثاثیه‌ها، هنوز احساس می‌کنید که چیزی کم است. آیا خانه‌‌ای بزرگ با دیوارهای وسیع دارید که هیچ‌چیز، آن را پر نمی‌کند؟
دکوراسیون دیوار

برای داشتن دیوار زیبا پیش از هر چیز، به دیوار مورد نظر نگاه کنید و تصمیم بگیرید که اثر هنری را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید. راه‌های مختلفی برای اندازه‌گیری وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در رابطه با دکوراسیون دیوار مطرح می‌کنیم.

اگر دیوار خیلی بزرگ داشتیم چه کنیم؟

آثار هنری بزرگ بسیار گران است. حتی حمل‌ونقل آن‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در عوض، با انتخاب آثار کوچک‌تر می‌توانید آنها را در چند ردیف بصورت کلاژ روی دیوار نصب کنید.

تابلوها را طبق یک الگوی چندتایی و بصورت دوتایی یا سه‌تایی به دیوار نصب کنید. فراموش نکنید که بین هر تابلو حدود ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. اگر دیوار بزرگ‌تری دارید، می‌توانید این فاصله را بیشتر کنید. فقط فراموش نکنید که همه تابلوها را بصورت یکپارچه فاصله‌گذاری کنید.

تابلو دیواری

گزینه دیگر برای دکوراسیون دیوار، استفاده از دیوارنماهای قابل‌جابه‌جایی است. با استفاده از این دیوارنماها، می‌توانید یک نقطه کانونی هیجان‌انگیز بدست آورید.

نکته آخر، برای دکوراسیون دیوار بزرگ این است که به‌دنبال یک اثر پرطراوت و قدرتمند باشید.

چگونه تابلوها را به دیوار آویزان کنیم؟

فاصله تابلو از زمین

نکته بعدی درباره فاصله اثر هنری از زمین است. ارتفاع تابلو مسئله‌ای است که در اکثر مواقع ‌اشتباه انتخاب می‌شود. قاعده عمومی این است که تابلو را در خط دید (sight line) بیاویزید تا برای تماشای آن زیادی به بالا یا پایین نگاه نکنید. طبق این قاعده، فاصله مرکز تابلو تا زمین چیزی حدود یک متر و نیم خواهد بود.

تابلو بالای مبل

ممکن است تابلو را بالای یک مبل یا میز نصب کرده‌‌باشید. برای دکوراسیون دیوار در چنین حالتی، قسمت پایین تابلو را با فاصلهٔ ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از اثاثیه به دیوار نصب کنید.

زمانی که نقطه‌ای خاص از دیوار را برای نصب تابلو مد نظر قرار دادید، با استفاده از چسب کاغذی، دورتادور تابلوی فرضی را روی دیوار علامت‌گذاری کنید. حالا می‌توانید محل قرارگیری تابلو را راحت‌تر مجسم کنید.

تابلو بالای مبل

کمی به عقب بروید و ببینید آیا محل قرارگیری تابلوی فرضی روی دیوار مناسب است یا خیر. کمی خلاقیت به‌خرج دهید. ممکن است به‌دلیل وجود گلدان یا صندلی در گوشه اتاق، بخواهید تابلو را کمی خارج از مرکز قرار دهید. در این‌صورت از پوشیده ماندن بخشی از اثر هنری در پشت وسایل جلوگیری می‌کنید.

تزیین دیوار

ایده‌هایی برای دکوراسیون دیوار

تابلوهای مناسب برای دکوراسیون دیوار در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود است که شامل موارد تابلوهایی به‌شکل سنتی، سبک، بدون قاب، کلاژ اشیاء، مجسمه‌های فلزی دیواری و… است. از نمونه‌های زیر برای گرفتن ایده کمک بگیرید:

  • مجسمه و دکورهای فلزی
  • پنل‌های دیواری
  • نمایش متقارن تابلوها به‌شیوه‌ گالری‌ها
  • دکوراسیون دیوار به‌ سبک خلاقانه و بدیع
  • تابلوهای رنگی شلوغ و زنده

برای نصب تابلو بالای مبل، تخت یا میز چه کنیم؟

تابلویی را انتخاب کنید که هم‌اندازه‌ یا کوچک‌تر از مبلمان موردنظر باشد. از انتخاب تابلوهایی بلندتر از مبلمان‌ خود پرهیز کنید؛ چون چندان خوشایند نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای استفاده از رنگ سبز در نشیمن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…