عرق سوز شدن؛ پیشگیری و درمان خانگی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عرق سوز شدن زمانی رخ می‌دهد که غدد تعرق در بدن مسدود می‌شوند و عرق تولیدشده در بدن نمی‌تواند به سطح پوست راه پیدا کند و تبخیر بشود و در نهایت منجر به عرق سوز شدن و حساسیت پوستی می‌شود.
عرق سوز شدن

از نشانه‌های رایج عرق سوز شدن می‌توان به ایجاد برآمدگی‌، سوزش و خارش پوست اشاره کرد. نتیجه این التهاب، قرمزی پوست و در بعضی مواقع تاول‌هایی است که باید درمان شوند. اما اگر به‌دنبال علت عرق سوز شدن، علائم، تشخیص و راه‌های پیشگیری و درمان خانگی آن هستید مجله دلتا را بخوانید.

علت عرق سوز شدن

پیشگیری از عرق سوز شدن

برای پرهیز از عرق سوز شدن می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

  • پرهیز از ورزش کردن در محیط گرم و مرطوب
  • استفاده از لباس‌هایی از جنس‌هایی مانند نخ با منافذ گردش هوا
  • استفاده از سیستم تهویه
  • استحمام و دوش گرفتن برای جلوگیری از انسداد غدد تعریق
  • نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز
  • خوابیدن در مکانی سرد با تهویه مناسب

درمان‌های خانگی

تابستان همان‌قدر که می‌تواند، جذاب و دوست‌داشتنی باشد، برای عده‌ای حکم کابوس را دارد، اما درمان‌های خانگی می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. به موارد زیر دقت کنید:

جوی دوسر

این ماده برای درمان عرق سوز شدن بسیار مفید است. علت این است که جو دوسر حاوی خاصیت ضدالتهاب، ضدتحریک‌پذیری و تسکین‌دهندگی است. جوی دوسر می‌تواند سریعا به پوست آرامش دهد و به درمان التهاب و آزردگی کمک کند. برای استفاده از آن می‌توانید، به‌اندازه یک فنجان، جوی دوسر را آسیاب و به وان آب سرد اضافه کنید. آب و جوی دوسر را خوب هم بزنید تا رنگ آب مثل شیر شود.

۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب بمانید و بعد از آن بدن ‌خود را با حوله‌ای نرم خشک کنید. روزی ۲ بار این کار را در طول هفته انجام بدهید.

پیشگیری از عرق سوز شدن

کُمپرس آب سرد

اگر در ناحیه‌ای که عرق‌سوز شده است، کمپرس آب سرد بگذارید، سریعا حالت خارش، التهاب و عرق سوز شدن بهبود پیدا می‌کند.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از مواد مناسب برای بهبودی عرق سوز شدن است. جوش شیرین مانند نوعی ماسک لایه بردار پوست عمل می‌کند و باعث از بین رفتن انسداد منافذ پوستی و رفع آلودگی‌های موجود روی پوست می‌شود. بنابراین در رفع التهاب و علائم عرق سوز شدن هم مفید واقع می‌شود.

درمان عرق سوز شدن

آلوئه‌ورا

از جمله خواص آلوئه‌ورا می‌توان به ضدالتهاب بودن، تسکین‌ و خنک‌کنندگی آن اشاره کرد. همچنین ماده‌ای مفید برای درمان عرق سوز شدن تلقی می‌شود. ژل آلوئه‌ورا را که از برگ آن استخراج می‌شود، روی نواحی عرق‌سوز شده بگذارید. بعد اجازه دهید که ژل حداقل ‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس دوش آب سرد بگیرید. در طول هفته، حداقل ۲ بار در روز این کار را تکرار کنید.

Y6mC5 1 عرق سوز شدن؛ پیشگیری و درمان خانگی

 خیار

خیار هم حالت تسکین‌دهندگی دارد و به رفع علائم عرق سوز شدن کمک زیادی می‌کند. خیار را به‌صورت نازک، قطعه‌قطعه کنید، آن را درون آب سرد بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو به آن بیفزایید و ترکیب حاصل را ‌مدت ۱۰ دقیقه روی نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست بگذارید. در طول هفته، این کار را روزی ۳ بار انجام دهید.

گلاب

۲۰۰ میلی‌لیتر گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل و ۲۰۰ میلی‌لیتر آب مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را در قالب یخ بریزید و اجازه بدهید که منجمدشود. سپس قالب‌های گلاب یخی را درون پارچه‌ای نخی بپیچید و روی پوست بگذارید. گلاب باعث می‌شود تا تعادل PH پوست حفظ شود. ضمنا چربی اضافی پوست را هم کنترل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص و مضرات شکلات مطلب “فواید و مضرات شکلات” را مطالعه کنید.

منبع: چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…