حالت تهوع در ماشین، راه‌های کنترل و درمان آن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرگیجه و حالت تهوع هنگام مسافرت از آزاردهنده‌ترین حالاتی است که می‌تواند سفری خوب را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند.
حالت تهوع در ماشین

یکی از مشکلات سفر برای برخی افراد، ایجاد سرگیجه و حالت تهوع در ماشین هواپیما یا اتوبوس و … است که کام سفر را تلخ می‌کند. به این حالت «بیماری حرکت» می‌گویند. معمولا برای خلاص شدن از این حالت آزاردهنده، می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید تا این حالت به سراغ‌تان نیاید یا اگر دچار آن شُدید، بتوانید آن را کنترل کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید

بیماری حرکت ناگهانی و با حالت تهوع و عرق سرد آغاز می‌شود و در ادامه ممکن است به سرگیجه و تهوع بینجامد.

حالت تهوع در سفر

درمان دارویی و جایگزین

درمان‌های مختلفی برای بیماری حرکت وجود دارند که بیشتر آن‌ها از شروع بیماری جلوگیری می‌کنند. همچنین، بسیاری از این دارو‌ها خواب‌آور هستند بنابراین، اگر نیاز به انجام کاری با دقت بالا دارید یا در حال رانندگی هستید، از این دارو‌ها استفاده نکنید. معمول‌ترین دارو‌هایی که برای بهبود بیماری حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، «هیوسوبرومید هیوسین» است که عامه مردم آن را به هیوسین می‌شناسند. اما داروی دیمن‌هیدرینات دارویی است که بدون نسخه هم می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید.

علاوه‌بر این درمان‌های دارویی، می‌توانید از روش‌های خانگی هم برای تسکین علائم بیماری استفاده کنید. متخصصان توصیه می‌کنند نعناع و زنجبیل در این زمینه کمک‌کننده هستند. اگرچه این درمان‌های گیاهی از نظر علمی هنوز به اثبات نرسیده‌اند، اما مصرف تجربی آن‌ها مؤثر بودن‌شان را در برخی موارد تأیید کرده است.

درمان حالت تهوع

علاوه بر این، تنفس عمیق و تکرار آن از دیگر راه‌های درمانی موجود برای بیماری حرکت است. اما در بسیاری از موارد تهویه هوای داخل وسیله نقلیه، پایین‌آوردن شیشه ماشین یا حتی پیاده‌شدن از خودرو و قرار گرفتن در معرض هوای تازه می‌تواند تا حد زیادی شرایط جسمی شما را بهبود بخشد.

به اندازه کافی بخوابید

نکته قابل ‌توجهی که باید مدنظر داشته باشید، این است که شب قبل از مسافرت بهتر است خوب بخوابید و به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنید، چرا که کم‌آب شدن بدن، سردرد و استرس شما را در معرض بروز بیماری حرکت در طول سفر قرار می‌دهد.

گرسنه نمانید

به خاطر داشته باشید که اگر موقع سفر شکم‌تان گرسنه باشد، سرگیجه و حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت بیشتر به سراغ‌تان می‌آید؛ بنابراین برنامه سفرتان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که غذا خورده باشید و شکم‌تان گرسنه نباشد. قبل و حین سفر از خوردن غذا‌های چرب و اسیدی پرهیز کنید، زیرا شما را مستعد بیماری حرکت می‌کند.

بیماری حرکت

چشم‌هایتان را نبندید

یکی از بدترین کار‌هایی که هنگام بروز این بیماری می‌توانید انجام دهید، این است که چشم‌هایتان را ببندید. این کار، حالت تهوع شما را تشدید می‌کند.

روی صندلی‌های جلویی بنشینید

بیماری حرکت به طور ناخودآگاه به سراغ‌تان می‌آید، اما اگر حواس‌تان به محیط اطراف‌تان و جایی که می‌نشینید، باشد راحت‌تر می‌توانید آن را کنترل کرده و از بروز آن جلوگیری کنید. برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌خواهید هوایی سفر کنید، موقع تهیه بلیت از مسؤول آن بخواهید که صندلی شما را کنار پنجره یا روی بال هواپیما مشخص کند. اگر با خودرو به سفر می‌روید، سعی کنید روی صندلی‌های روبه‌جلو بنشینید و موقع حرکت به سمت عقب برنگردید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان سکسکه مطلب “علت سکسکه و درمان آن” را مطالعه کنید.

منبع: برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…