دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

اجاره‌بهای تابستانی کمتر خواهد شد؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واسطه‌های معاملات اجاره امیدوارند در روزهای آینده نرخ‌های غیرواقعی بازار اجاره نیز به دنبال اجرای مصوبه جدید تا حدی اصلاح شود.
افزایش نرخ اجاره‌ مسکن در تهران

به دنبال ابلاغ دستورالعمل ضدکرونایی برای حمایت از مستاجران، براساس تصمیم دولت از این پس تا اطلاع ثانوی افزایش نرخ اجاره‌ مسکن در تهران و سایر شهرها براساس سقف‌های مجاز انجام خواهد شد و موجران مطابق با قانون جدید موظف به رعایت حد مجاز افزایش اجاره‌بها هستند.

به گزارش مجله دلتا حد مجاز افزایش نرخ اجاره‌ مسکن در تهران تا ۲۵ درصد اجاره‌بهای سال گذشته، کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و سایر شهرها تا ۱۵ درصد تعیین شده است. مشاوران و واسطه‌های معاملات اجاره مسکن شهر تهران نسبت به اصلاح جو روانی بازار اجاره و کاهش نسبی التهابات این بازار تا میزان قابل قبولی بعد از ابلاغ این مصوبه ابراز امیدواری می‌کنند.

از ابتدای امسال به دنبال نوسانات افزایشی سایر بازارهای اقتصادی همچون بورس، طلا و همچنین افزایش قابل توجه قیمت فروش واحدهای مسکونی بازار اجاره نیز تحت تاثیر قرار گرفته، به‌طوری‌که برخی از موجران اقدام به افزایش قابل توجه نرخ‌های پیشنهادی واحدهای مسکونی اجاره‌ای کرده‌اند. از آنجا که توان مستاجران برای پرداخت اجاره‌بها همواره نسبت به اجاره‌بهای پیشنهادی موجران محدود است امسال این گروه از متقاضیان بازار مسکن شرایط دشوارتری را نسبت به متقاضیان خرید آپارتمان و در مقایسه با شرایط سال‌های گذشته خود پیش‌رو دارند.

اجاره‌بهای پیشنهادی عمده آگهی‌هایی که طی دو ماه گذشته تاکنون و به خصوص از ابتدای تابستان به بازار اجاره عرضه شده، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال واسطه‌های معاملات اجاره امیدوارند در روزهای آینده نرخ‌های غیرواقعی بازار اجاره نیز به دنبال اجرای مصوبه جدید تا حدی اصلاح شود و از التهابات فعلی بازار اجاره تا حدی کاسته شود.

در جدول زیر جدیدترین قیمت اجاره در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

اجاره آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “متقاضیان آپارتمان‌های ۵۰ متری مراقب باشند!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹ در ۶:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds