علائم جدید کرونا؛ آبریزش بینی، تهوع، اسهال

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جز تست های آزمایشگاهی هیچ راه دیگری برای تشخیص ویروس های عامل کووید-۱۹ و سرماخوردگی از یکدیگر وجود ندارد. با این حال اگر تب یا سرفه مداوم نداشته باشید به احتمال زیاد به سرماخوردگی مبتلا شده اید نه کووید-۱۹٫»
علائم جدید کرونا
سرفه، تب و تنگی نفس، علائم رایج بیماری کووید-۱۹ است. اما ۳ نشانه‌ جدید دیگر هم به فهرست در حال گسترش علائم کرونا افزوده شده. این نشانه‌های جدید چیست؟ با آنچه ویروس کرونا بر سر دنیا و زندگی بشر آورده مسلم است که اطلاع از تمام علائم احتمالی ویروس کرونا امری ضروری محسوب می‌شود. در این قسمت از مجله دلتا درباره علائم جدید کرونا صحبت خواهیم کرد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده آمریکا ۳ مورد جدید به نشانه های کووید-۱۹ اضافه کرده. این بیماری علائم بسیار مختلفی، از تب خفیف گرفته تا سخت شدن تنفس دارد.
ویروس کرونای جدید به دلیل آنکه ریه ها را مورد حمله قرار می‎دهد، در اصل در طبقه بندی ویروس‌های تنفسی قرار می‌‍گیرد. با این حال، علائم جدیدی از این بیماری کشف شده که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا آن ها را وارد فهرست رسمی خود کرده است.

علائم کرونا

علائم جدید در فهرست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها عبارتند از: آبریزش یا گرفتگی بینی، حالت تهوع و اسهال.

سرفه، تب، دردهای عضلانی یا بدن درد، سردرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی و گلو درد، دیگر علائم موجود در این فهرست است که پیش از این اعلام شده بودند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در وبسایت خود، با اشاره به اینکه این فهرست آخرین بار در ماه گذشته میلادی بازنگری شده، نوشته است: «این فهرست حاوی تمام علائم احتمالی نیست.»

کنترل کرونا

پزشکان و کارشناسان بهداشتی سراسر دنیا پی برده اند حفره های بینی نقش مهمی در تعیین فیزیولوژی ویروس کرونا دارند.

از دست دادن ناگهانی حس بویایی در میان بیماران کووید-۱۹ دیده شده. این از دست رفتن ناگهانی بویایی بدون رخ دادن گرفتگی بینی، تا حد زیادی پیش بینی کننده کووید-۱۹ است و فرد باید به فرض ابتلا به کووید-۱۹ خود را فوراً قرنطینه کند.

young red head man feeling ill with sore throat flu symptoms coughing with mouth covered 1194 34568 علائم جدید کرونا؛ آبریزش بینی، تهوع، اسهال

کاترینا هرن، مسئول بخش بالینی پلتفرم Doctorlink هم گفته: «آبریزش بینی دیگر نشانه دیده شده در بیماران کووید-۱۹ است.» این نشانه در ۵ درصد افراد مبتلا به کووید-۱۹ رخ می‎دهد.

به نوشته وبسایت Mayo Clinic، علائم گوارشی ویروس کرونا شامل بی اشتهایی، حالت تهوع، استفراغ و اسهال، ممکن است فقط یک روز طول بکشند.

برخی افراد مبتلا به کووید-۱۹ قبل از پدیدار شدن تب و علائم تنفسی، دچار اسهال و حالت تهوع می‌شوند.

آبریزش بینی

این علائم ممکن است به اندازه نشانه‌های رایج‌تر ویروس کرونا یعنی تب، سرفه و تنگی نفس ادامه پیدا نکنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با رژیم غذایی دش مطلب “رژیم دش (DASH) برای لاغری و کاهش فشارخون” را مطالعه کنید.

منبع: تابناک با تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…