خواص انبه، پادشاه میوه‌ها

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انبه میوه آبدار و خوشمزه دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری است که به پادشاه میوه ها شهرت دارد و خواص بی نظیری برای سلامتی، پوست و مو دارد.
خواص انبه

از انبه چه میدانید؟از خواص انبه خبر دارید؟ انبه نام علمی اش Mangifera است و از خواص بسیاری برخوردار است در این بخش از مجله دلتا بیشتر درباره خواص انبه صحبت خواهیم کرد.

انبه سرشار از ویتامین‌های A، B،C،E و K و همچنین پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست. این میوه به قلیایی شدن بدن، کاهش وزن، کنترل دیابت، هضم غذا و تمیزی پوست کمک زیادی می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

حفظ جوانی پوست

انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ترکیبات مغذی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که عامل پیری زودهنگام هستند محافظت می‌کند. ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش تولید کلاژن شده و پوست را سفت و محکم می‌کند.

همچنین در درمان جوش‌ و آکنه موثر است. بهتر است بدانید که ترکیبات انبه محافظت کننده پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش است و همچنین باعث تمیزی منافذ پوست می‌شود.

سلامت قلب

 

کاهش فشار خون

انبه حاوی میزان زیادی پتاسیم است که به کاهش فشار خون و کنترل آن کمک زیادی می‌کند. بنابراین افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند نیز می‌توانند از این میوه استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و همچنین ۲۵ نوع کاروتنوئید است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این انبه با کمک رسانی به دستگاه گوارش باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. چون دستگاه گوارش بخشی از سیستم ایمنی محسوب شده و ۸۰ درصد قدرت دفاعی بدن را تشکیل می‌دهد. باید بدانید که سلامت عمومی بدن در گرو سلامت روده‌ها است.

سلامت قلب

انبه را دوست قلب بدانید. چون سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول است. میزان بالای فیبرهای محلول آن می‌تواند در کنترل کلسترول و دیابت نقش داشته باشد. این میوه علاوه بر فیبر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست که برای حفظ سلامت قلب ضروری هستند. بهتر است بدانید که یک لیوان انبه حدود ۳ گرم فیبر دارد.

کاهش وزن

در خدمت سلامت مغز

این میوه حاوی گلوتامین است که پروتئین مهمی در تمرکز و حافظه دارد. ویتامین B6   موجود در این میوه باعث تحریک مغز و حفظ قدرت آن می‌شود. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند کمبود  B6  زوال عقل در افراد مسن ارتباط دارد.

مفید برای مقابله با دیابت

برگ‌های انبه نیز برای سلامتی ما موثر هستند. افرادی که از دیابت رنج می برند می‌توانند ۵ تا ۶ برگ انبه را بجوشانند و اجازه دهند یک شب بماند. سپس ترکیب را صاف کرده و بنوشند. این کار به کنترل انسولین کمک می‌کند. انبه شاخص گلیسمی پایینی دارد (۴۱-۶۰) و قند خون را زیاد افزایش نمی دهد.

مفید برای کاهش وزن

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که انبه برای کاهش چربی‌های بدن موثر است. این میوه خوشمزه حاوی کالری کمی است. هر یک لیوان از این میوه حدود ۱۰۰ کالری دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه اکلاهما انجام شده نشان می‌دهد مصرف انبه باعث کنترل اشتها شده و میزان قند و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پوست جوان

مفید برای مقابله با کم‌خونی

این میوه حاوی آهن قابل توجهی است و همان طور که می دانید این ماده معدنی در تولید گلبول‌های قرمز نقش موثر دارید. بنابراین اگر احساس خستگی و کم خونی دارید از این میوه غافل نشوید.

چند نکته مهم

سعی کنید انبه را با شکم خالی میل کنید. چون در این صورت به پاکسازی بدن کمک کرده و ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های آن بهتر جذب می‌شود.بهتر است بدانید که زیاده‌روی در مصرف این میوه ممکن است باعث بروز میگرن، بی خوابی و در موارد نادر سرگیجه شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص موهیتو مطلب “خواص موهیتو، نوشیدنی خنک تابستانی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…