فواید بی‌نظیر نوشیدنی تابستانی، موهیتو

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موهیتو در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های گیاهی بوده که از محبوبیت بسیار بالایی نزد مردم برخوردار است.
خواص موهیتو

سازمان بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا موهیتو را در میان سالم‌ترین نوشیدنی‌ها جای داده است. ما در این مطلب از مجله دلتا سعی می‌کنیم شما را با خواص موهیتو آشنا کنیم.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد این نوشیدنی پرسیده می‌شود این است که آیا موهیتو برای بدن مفید است؟ در یک کلام جواب می‌دهیم، بله. همان‌طور که در بالا اشاره شد تمام محتوای این کوکتل از اجزای طبیعی تشکیل شده‌اند و همین موضوع باعث می‌‎شود تا هیچ‌گونه خطری تا زمانی که در نوشیدن آن افراط به خرج ندهید، شما را تهدید نکند. بسیاری از کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که این نوشیدنی بدون تردید، بهترین انتخاب برای رهایی از گرمازدگی در تابستان است.

 

درمان گرمازدگی

منبع عالی آنتی اکسیدان

درباره آنتی‌اکسیدان چه چیزی را می‌دانید؟ این ترکیب نه تنها یک سد دفاعی فوق‌العاده قوی برای جلوگیری از سرطان یا مبارزه با رادیکال‌های آزاد است، بلکه برای قلب و برخی از شرایط عصبی مانند آلزایمر و دمنس نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، موهیتو به‌دلیل داشتن آبلیمو به‌عنوان یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C شناخته می‌شود. این موضوع به‌صورت موثری بر روی تقویت دستگاه ایمنی بدن تاثیر دارد. چراکه این ویتامین با تحریک سلول‌های بدن در ساخت و تولید گلبول‌های سفید نقش دارد. علاوه‌بر این، ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی موهیتو شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارند.

تقویت سلامت دستگاه گوارشی

از نظر بسیاری از کارشناسان مهم‌ترین خاصیت موهیتو تقویت سلامت دستگاه گوارشی است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بیماری‌های گوارشی این روزها در حال افزایش هستند. خواص ضدالتهابی این نوشیدنی می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به مشکلاتی مانند سندروم روده تحریک‌پذیر به شما کمک کرده و همچنین با افزایش حرکات روده، دستگاه گوارشی را در مقابل یبوست در امان نگه دارد.

تقویت سیستم ایمنی

سلامت پوست

مسلما کم‌تر شنیده‌اید که کسی از این نوشیدنی برای تقویت سلامت پوست خود استفاده کند، اما حتما شما هم قبول دارید که آبلیمو و نعناع از محبوب‌ترین ماسک‌های زیبایی پوست به‌شمار می‌روند.

موهیتو هر دوی این ماده را در خود دارد و به همین دلیل است که استفاده از آن برای جلوگیری از مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس توصیه می‌شود. علاوه‌بر این، ماهیت آنتی اکسیدانی این نوشیدنی می‌تواند به شما در کاهش علائم پیری زودرس کمک کند چرا که آنتی‌اکسیدان‌ها، آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را نسبت به سلول‌های پوستی به حداقل می‌رسانند.

از بین بردن بوی بد دهان

هیچ ترکیبی بهتر از مخلوط نعناع و آبلیمو برای مقابله با بوی دهان وجود ندارد. همان‌طور که می‌دانید آدامس نعناع یکی از پرمصرف‌ترین آدامس‌ها است. ماهیت خنک‌کننده و آنتی‌باکتریال این نوشیدنی باعث می‌شود تا دهان شما بوی مطبوعی بدهد. بسیاری اعتقاد دارند که فعالیت باکتری‌های معده مهم‌ترین دلیل بوی بد دهان است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روغن زیتون، از کاهش وزن تا درمان افسردگی!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…