شرایط دریافت وام اجاره خانه چیست؟

۰
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مستاجران می‌توانند با مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی، کد رهگیری دریافت کرده و از تسهیلات حمایتی استفاده کنند.
وام اجاره خانه

در آستانه تصویب مصوبه مربوطه به اعطای تسهیلات به مستاجران که مشروط به داشتن کدرهگیری است، بسیاری از مستاجرانی که هنگام تنظیم قرارداد در بنگاه‌های املاک کدر رهگیری دریافت نکرده‌اند نگران هستند که مبادا به دلیل نداشتن این کد نتوانند از تسهیلات اجاره خانه برخوردار شوند.

به گزارش مجله دلتا مستاجران می‌توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه کنند و کد رهگیری را دریافت کرده و از تسهیلات حمایتی استفاده کنند.

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در این خصوص اظهار داشت: باید برای دولت احراز شود که قرارداد رهن یا اجاره‌ای که بین مالک و مستاجر نوشته شده صوری نیست؛ برای این منظور مستاجر باید به یکی از بنگاه‌های املاکی مراجعه و کد رهگیری دریافت کند.

وی توضیح داد که مشاوران املاک براساس قوانین صنفی موظف هستند برای تمامی معاملات مسکن اعم از فروش، اجاره، رهن باغچه، ویلا، آپارتمان و سوله کد رهگیری دریافت کنند و مستاجران و خریداران باید از بنگاه‌های املاکی این مطالبه را داشته باشند. اگر واسطه‌های ملکی این کد را دریافت نکنند تخلف صنفی انجام داده‌اند و مردم باید این تخلف را به اتحادیه املاک تهران گزارش دهند.

به گفته عقبایی دریافت کد رهگیری در تمام معاملات مسکن الزامی است و حتی اگر موجر یا خریدار تمایلی به دریافت این گواهی ندارد، مشاوران املاک باید مقاومت کرده و کد رهگیری را بدون اخذ وجهی دریافت کنند.

عقبایی اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در هر نوع قراردادی اعم از فروش، خرید و اجاره نسبت به اخذ کد رهگیری از مشاوران املاک اقدام کنند، به ویژه مستاجری که قرار است بابت رهن یک خانه با قیمت‌های فعلی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند حتما باید کد رهگیری دریافت کند.

نایب رییس اتحادیه املاک اضافه کرد: کد رهگیری ضریب امنیت معاملات مسکن را افزایش داده است و ضامن امنیت معاملات ملکی است و از زمانی که کد رهگیری در معاملات ملکی اجباری شده است، طرح دعوی حقوقی به شدت کاهش یافته چرا که هیچ خانه‌ای به چند نفر فروخته یا رهن داده نشده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “قیمت خانه، یک ماهه ۹میلیون بالا رفت!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…